Radny Jarosław Łęski interpeluje w sprawie poprawy komunikacji z magistratem i zwiększenia zaangażowania mieszkańców w sprawy miasta poprzez usprawnienie rozwiązywania codziennych problemów. Pomóc ma portal naprawmyto.pl.
– Mieszkańcy różnymi sposobami zgłaszają radnym wiele problemów, zagadnień, spraw. Niektóre z nich mają charakter techniczny, mogą być zgłoszone przez mieszkańców bezpośrednio do magistratu. Ze względu na szacunek do Wyborców i ich czasu poświęconego na kontakt z radnymi, sprawy te w formie interpelacji lub podczas wizyty w magistracie są zgłaszane przez radnych, co może dość znacznie wydłużyć czas ich rozpatrzenia. W związku z tym proszę o rozważenie dołączenia do projektu „Naprawmyto.pl” – lub innego, posiadającego podobną funkcjonalność. Projekt umożliwia przyjazną, dwustronną komunikację między mieszkańcami i magistratem , również przy pomocy aplikacji mobilnej, w zakresie wielu miejskich problemów. Eliminuje to pośrednika, którym jest radny, co bezpośrednia przekłada się na czas, w jakim informacja przekazana będzie do urzędu. Jednocześnie jest możliwość śledzenia wszystkich zgłoszonych problemów i monitorowania terminu i sposobu rozwiązania sprawy. Radny mógłby obserwować sprawy i interweniować w przypadku braku reakcji. Niektóre wydziały zgłaszają potrzebę otrzymywania informacji bezpośrednio od mieszkańców (np. w zakresie gospodarowania odpadami). To mógłby być dla mieszkańców dodatkowy, przyjazny kanał zgłaszania nieprawidłowości. Do projektu dołączyło już wiele miast, całość funkcjonalności aplikacji jest na stronie „naprawmyto.pl”. – pisze w interpelacji radny Jarosław Łęski.
/oprac. c/