– Co by było, gdyby Zenek zamienił oczy zielone na smog, a Patryk Vega nakręcił film pod tytułem „Przemoc, seks i palenie węglem”? – pyta Marcin Zbigniew Wojciech w drugiej części swojego stand up’u dedykowanego polskim kopciuchom.
Smog stał się ponownie głównym tematem stand up’u w wykonaniu Marcina Zbigniewa Wojciecha. Dwa tygodnie temu komik dokonał swoistego coming out’u – publicznie, bez skrępowania przyznał: wspieram akcję Karny Kopciuch. Czytaj więcej: Komik Marcin Zbigniew Wojciech bezlitosny dla kopciuchów [WIDEO]
W swoim drugim stand upie poświęconym smogowi i kopciuchom przestrzega: „Kiedyś na drugie śniadanie będziemy dzieciom pakowali do kartonika świeże powietrze”.
Stand-uper z charakterystyczną dla siebie ironią definiuje kilka ważnych potrzeb społecznych: Sosnowiec tęskni za smogiem, kopciuchy walczą z kompleksem watykańskiego dymu, Zenek Martyniuk kiedyś nie spojrzy w „jej oczy zielone”, a Vega właśnie przegapił temat na superprodukcję.
Marcin Zbigniew Wojciech deklaruje wsparcie dla akcji Karny Kopciuch i pyta Zenka Martyniuka i Patryka Vegę: wesprzecie?
Kim jest ten, który kopciuchom się nie kłania? Marcin Zbigniew Wojciech to rybnicki stand-uper, aktor i konferansjer. Pracował w RMF FM. Występował w TVP2, Comedy Central oraz podczas festiwalu Top Trendy. Na swoich kanałach zbiera zasłużone pochwały od fanów i odnotowuje: prawie 4 miliony wyświetleń na Youtubie oraz 20 milionów wyświetleń na Facebooku.
Akcja społeczna Karny Kopciuch to akcja pomocy obywatelom zatruwanym przez swoich sąsiadów. Zgłoszenia kopcących budynków przyjmowane są poprzez formularz na stronie www.karnykopciuch.pl.
Organizatorem akcji Karny Kopciuch jest grupa medialna tuPolska. Akcję wspierają partnerzy – firmy i organizacje ekologiczne: Projekt Wyjście Smoga, Rybnicki Alarm Smogowy, Kancelaria Adwokacka Jarosława Recka, Słońce+, 499.pl, Yoobee, Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, Martis Consulting, Agencja Star Manager, Izba Gospodarcza w Wodzisławiu Śląskim, Prevac, Miasto Rybnik, Sieradzki Alarm Smogowy i Porajski Alarm Smogowy. Partnerami medialnymi akcji są: Rybnik.com.pl, tuWodzisław.pl, tuŻory.pl, tuJastrzębie.pl, ŚląskiBiznes.pl, Dziennik Zachodni, Naszemiasto.pl, tuWroclaw.com, Wolny Rynek, Raciborz.com.pl, Plusydlabiznesu.pl, Gazeta Informator.
Chcesz dołączyć do akcji? Napisz na adres [email protected].
oprac. /kp/