Przedsiębiorcy wskazują, że realizacja niektórych wariantów oznaczać będzie, że uniemożliwiony zostanie dojazd węzłem Gorzyce do istniejących, realizowanych i planowanych inwestycji.
Samorządy analizują projekty linii kolejowej nr 170, która zostanie wybudowana między Katowicami i granicą z Czechami w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dwie z koncepcji zakładają przeprowadzenie linii od granicy na wysokości Gorzyczek. Przejdą one wtedy przez węzeł autostradowy Gorzyce, przy którym funkcjonują firmy.
W piśmie do prezesa CPK i senator Ewy Gawędy przedsiębiorcy wskazują, że przecięcie linią kolejową węzła autostradowego Gorzyce oznaczałoby ogromne utrudnienia komunikacyjne, co byłoby fatalną wiadomością dla inwestorów, którzy zdecydowali się inwestować w pobliskich Gorzyczkach. Wiązać się to będzie z utratą dostępu do zjazdu na autostradę A1, a w konsekwencji wycofaniem się inwestorów, zamknięciem działających biznesów i likwidacją miejsc pracy. Do tego dojdzie konieczność wywłaszczenia dotychczasowych właścicieli, co oznaczać będzie wypłatę odszkodowań.