Uczniowie przybliżyli swoim rówieśnikom problem społeczny dotyczący zwiększającej się liczby niebezpiecznych sytuacji z udziałem zwierząt.
Grupa uczniów z Diecezjalnego Liceum Ogólnokształcącego w Raciborzu 30 marca przeprowadziła zajęcia mające na celu zwiększenie świadomości młodzieży w sytuacjach związanych ze zwierzętami. Spotkanie odbyło się w DLO przy ul. Opawskiej 81.
Młodzież, która podjęła się realizacji całego przedsięwzięcia, pragnęła przybliżyć problem społeczny dotyczący zwiększającej się liczby niebezpiecznych sytuacji z udziałem zwierząt. Postanowili rozpocząć uświadamianie od osób im najbliższym – rówieśników, dlatego projekt był przeznaczony dla szkół ponadpodstawowych. Działania projektu opierały się na prowadzeniu fanpage’a na portalu społecznościowym Facebook. Udostępniano tam posty dotyczące tematyki zwierząt.
Kolejnym etapem uświadamiania społeczeństwa było zorganizowanie spotkania z organizacją zajmującą się ratowaniem i szkoleniem bezpańskich psów. Spotkanie było prowadzone przez Danutę Migułę oraz Karolinę Winter z Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Zwierząt OTOZ Animals Racibórz. 30 marca na auli w szkole młodzież miała okazję nie tylko posłuchać o tym, czym zajmują się ekspertki i jakie działania podejmować w sytuacji ataku psa, ale również wspomniały o typowych sygnałach, które zwierzę wysyła w kierunku człowieka. W spotkaniu czynny udział brali również słuchacze, zadając pytania. Miłym zaskoczeniem były gadżety przywiezione przez gości.
Odpowiadając na światową sytuację związaną z wojną w Ukrainie, grupa „Psiej logistyki” zorganizowała zbiórkę karmy dla przetransportowanych zwierząt z okolic objętych walkami oraz przekazała dary na rzecz organizacji Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Zwierząt OTOZ Animals Racibórz.
Od czego się wszystko zaczęło? Grupa uczniów Diecezjalnego Liceum Ogólnokształcącego w Raciborzu w składzie Wiktoria Wcisło, Patrycja Komarnicka, Laura Nowak, Wiktoria Prochaska oraz Karolina Krupa, postanowiła wziąć udział w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii, w ramach której młodzi ludzie sami organizują projekty społeczne. W całym przedsięwzięciu pomagała im platforma edukacyjna, na której przedstawione są wszystkie kroki potrzebne do wcielenia w życie swojego pomysłu. W czasie realizacji uczennice wykorzystały swoje umiejętności, pokazały talenty i pasje. Miały okazję samodzielnie pozyskiwać partnerów i od podstaw stworzyć własną i niepowtarzalną akcję społeczną, która wpłynęła na rozwój młodzieży. Po raz drugi uczniowie z DLO mają przyjemność współpracować na ogólnopolskiej platformie „Zwolnieni z Teorii”.
fot. DLO
oprac. /kp/