75% Polaków porusza się na rowerze, z czego 26% korzysta z niego jako środka transportu do pracy.
W 2019 r. holenderski rząd zdecydował się wprowadzić ulgi podatkowe dla osób dojeżdżających do pracy na rowerze. Na stracie programu rowerzyści mogli ubiegać się o 0,19 euro ulgi podatkowej za każdy kilometr, który przejadą do pracy i z powrotem. Z kolei w Polsce bonusy dla rowerzystów oferują niektórzy pracodawcy – np. od 2018 r. urzędnicy pomorskiego urzędu marszałkowskiego dostają dodatek rowerowy – 70 zł miesięcznie, który przysługuje im, jeśli w miesiącu będą wybierali rower przez minimum 15 dni.
Stanisław Bukowiec, poseł Porozumienia Jarosława Gowina, zapytał Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, czy rozważa wprowadzenie dodatkowych korzyści socjalnych dla osób, które na co dzień dojeżdżają do pracy na rowerze. Mowa tu o takich rozwiązaniach jak wprowadzenie dodatkowego dnia wolnego od pracy, skrócenia godzin pracy, zastosowania dodatkowej ulgi podatkowej lub innych rozwiązań.