Do obsługi klientów czy realizacji zamówień pracownicy coraz częściej przyjmowani nie na stały etat.
Wrześniowy odczyt Miesięcznego Indeksu Koniunktury Polskiego Instytutu Ekonomicznego i Banku Gospodarstwa Krajowego pokazuje pogorszenie nastrojów wśród przedsiębiorców. Wpłynęła na to niestabilna i nieprzewidywalna sytuacja gospodarcza, wojna w Ukrainie, wzrost cen energii oraz osłabienie wyników sprzedażowych, a także spadek popytu na dobra i usługi. Przedsiębiorcy wstrzymali wiele planów inwestycyjnych i zredukowali koszty prowadzenia działalności, a żeby móc zachować płynność realizowanych zdań i zamówień, zamiast tworzyć struktury własne, zaczęli outsourcować proces rekrutacji oraz zatrudniania.
Według najnowszego badania Grupy Progres 50% firm, które zatrudniają pracowników tymczasowych, planuje w ciągu roku zwiększyć liczbę etatów. Zapotrzebowanie na pracowników tymczasowych we wrześniu i na początku października tego roku było o 20% wyższe niż w analogicznym okresie 2021 r.