Odpowiedzią na ciągle zmieniającą się sytuację na rynku pracy mogłyby być bardzo krótkie, dedykowane kursy, które powinny pojawić się na uczelniach.
Tylko 1/3 studentów twierdzi, że ma bardzo dobre doświadczenia wyniesione z uczelni. Badanie przeprowadzone wśród 1300 studentów i 1300 specjalistów z sektora szkolnictwa wyższego na całym świecie wskazuje, że instytucje szkolnictwa wyższego muszą ewoluować, aby móc przyciągnąć studentów.
Z raportu wynika, że 47% studentów wybrała swoje instytucje na podstawie potencjalnych perspektyw zawodowych, jednak zaledwie 11% czuło się bardzo dobrze przygotowanym do wejścia na rynek pracy. 49% twierdzi, że ich uczelnia mogłaby wspierać ich w uczeniu się przez całe życie poprzez zapewnienie dostępu do bezpłatnych kursów po ukończeniu studiów. Z kolei 40% studentów chce, by ich uczelnie oferowały warsztaty związane z pracą, które pomogą im w budowaniu kariery.