W czwartej edycji „Mojego Prądu” złożono ok. 25 tys. wniosków o dofinansowanie. Z budżetu przeznaczonego na realizację programu pozostało jeszcze ok. 240 mln zł.
15 grudnia rusza kolejna edycja programu promocji prosumenckiej fotowoltaiki „Mój Prąd” – jest to wydłużenie naboru dotychczasowej, czwartej edycji. Pierwotnie miał się on zakończyć 22 grudnia, będzie on jednak trwał do końca marca 2023 r. lub do wyczerpania się budżetu programu. Nowa odsłona oznacza przede wszystkim większe dofinansowanie do instalacji planów fotowoltaicznych i magazynów energii niż dotychczas.
– Zmieniając zasady programu, przede wszystkim zwiększając dofinansowanie, chcemy wspomóc prosumentów i dać im narzędzia, aby jak najwięcej prądu, który wyprodukują z paneli, zatrzymali w swoim gospodarstwie domowym. Dlatego też, aby nadać impuls do jeszcze większej autokonsumpcji wyprodukowanego prądu, m.in. ponad dwukrotnie zwiększamy dofinansowanie do kupna i instalacji magazynów energii – tłumaczy Paweł Mirowski.