Internauci zwracają uwagę na nieekologiczne praktyki sklepów

kurier paczki
Fot. unsplash.com

Pakowanie przesyłek w źle dopasowane pudełka co roku generuje prawie 2,5 mln dodatkowych kursów, co przekłada się na ponad 42 tys. ton zbędnego CO2. Równie dużym problemem są materiały do pakowania.

W Polsce działa ponad 150 tys. firm oferujących dostęp do towarów i usług poprzez swoje e-sklepy i platformy typu marketplace. Zakupy w internecie robi 77% Polaków. Klienci tych sklepów doceniają wygodę i atrakcyjne ceny, ale coraz bardziej przyglądają się też kwestii ekologii. 35% z nich widzi potrzebę tego, żeby sektor e-commerce wdrażał zielone rozwiązania, a dla blisko połowy ten aspekt jest ważny. Inicjatywy te muszą obejmować zarówno ekologiczne formy dostawy, jak i opakowania.

- reklama -

– E-commerce musi być zielony, musi być bardziej prokonsumencki i ekologiczny. Wymuszają to dwa główne czynniki. Pierwszym są zmiany prawne, które inicjuje Unia Europejska, przede wszystkim słynny pakiet Fit for 55, ale również przyjęta na poziomie międzynarodowym Agenda 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju. Drugim czynnikiem są sami konsumenci, którzy są coraz bardziej świadomi tego, że kupowane i dostarczane im produkty powinny być proekologiczne. Tak naprawdę to konsument wymusza dziś zmiany na całym sektorze e-commerce – komentuje Aleksandra Musielak.

przycisk-plusy

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj