Strona internetowa to taka sama wizytówka firmy, jak sklep stacjonarny czy biuro. Z punktu widzenia sukcesu sprzedażowego niezwykle ważne jest, aby witryna była atrakcyjna dla oka, a przy tym maksymalnie przejrzysta i funkcjonalna. Tak zwane user experience, czyli UX, to czynnik, który warto uwzględnić przy projektowaniu strony. Przestarzałe witryny, niestety, ale odstraszają od siebie, szczególnie gdy nawigacja po nich nie jest intuicyjna. Wiele czynników wpływa na to, że Klienci w Internecie przestają odwiedzać stronę danego sklepu. Ważnym czynnikiem jest również pozycja w wyszukiwarce, a więc odpowiednia widoczność. Jeśli nie wiesz, czym jest pozycjonowanie stron oraz kampanie Google Ads, to w tym wpisie rozwiane zostaną wszelkie wątpliwości.
Jak pozyskać Klientów w Internecie? Na te rzeczy musisz zwrócić uwagę!
Każdy przedsiębiorca pragnie od razu zwiększyć sprzedaż swoich produktów lub usług. To sprawia, że wiele osób zaczyna wtedy brać pod uwagę stworzenie skutecznej reklamy, dzięki której zaczną święcić tryumfy. Nie wszystko jednak od razu. Jeśli Twoja strona internetowa zawiera błędy, to trzeba zacząć od ich usunięcia; w przeciwnym wypadku ruch pojawi się dzięki reklamie, jednakże będzie on bezwartościowy, a potencjalny Klient nie wykona pożądanego działania. W kilku przypadkach to drobne błędy, takie jak te wspomniane na samym wstępie, a więc niska intuicyjność czy estetyczne problemy. W ogromie przypadków to jednak błędy wynikające z nieświadomego tworzenia stron, które są nieatrakcyjne zarówno dla Klientów, jak i dla robotów Google.
Pozycjonowanie stron ma jeden cel – zdobycie topowej pozycji w wyszukiwaniach
W Internecie to Klienci Cię szukają. Ty możesz im tylko pozwolić się znaleźć. Największymi sukcesami sprzedażowymi cieszą się te firmy, których strony internetowe znajdują się na szczycie wyszukiwań przeglądarki Google. Wynika to z tego, że każdy chce zrobić zakupy tak szybko, jak to tylko możliwe. Najczęściej otwiera się kilka początkowych kart i „skanuje” się oferty, porównując w nich cenę i asortyment. Według statystyk, które znajdziesz w Internecie, blisko 80% osób nigdy nie odwiedza drugiej strony wyszukiwarki pod daną frazę. Jeśli chcesz zwiększyć czy też w ogóle zdobyć widoczność, to warto poznać bliżej takie działanie marketingowe, jak pozycjonowanie stron. Na czym to polega? Za terminem „pozycjonowanie” kryją się działania, które realnie wpływają na podwyższenie organicznej wartości witryny. Musisz wiedzieć, że tak zwane roboty Google codziennie skanują całą internetową przestrzeń, aby weryfikować jakość witryn. To, co wartościowe – ich zdaniem – zasługuje na 1. stronę wyszukiwań. Tak więc pozycjonowanie polega na wdrażaniu zmian, które roboty Google premiują.
Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Kampanie Google Ads nastawione są na natychmiastowe efekty.
Czym różnią się od pozycjonowania?
Pozycjonowanie nastawione jest na długotrwałe efekty. Wejście na sam szczyt wyszukiwań trochę zajmuje, niemniej jednak gdy się już tam wdrapiesz, to trudno będzie spaść. Nieco inaczej jest z Google Ads. Tutaj efekt jest wręcz natychmiastowy. Dzięki tym kampaniom (dawniej AdWords) momentalnie staniesz się widoczny. To więc to idealne rozwiązanie dla tych, którzy już mają atrakcyjną dla Klienta stronę.
W takich sytuacjach nie pozostaje nic innego, jak trafić do swojej grupy docelowej i zaoferować im produkt dopasowany do ich potrzeb. Warto jednak pamiętać, że bardzo efektywnym działaniem jest łączenie obu tych sposobów walki o pozycję na sprzedażowym szczycie. Jednocześnie możesz usprawniać naturalną wartość witryny oraz rzucać się w oczy swoim asortymentem. Warto zainteresować się tym tematem nieco szerzej, aby zacząć realnie zdobywać Klientów.
[artykuł reklamowy]