Kobiety biorą na siebie większość zadań w ramach prowadzenia swojego biznesu i finansują go głównie z oszczędności.
W Polsce jest ponad 870 tys. jednoosobowych działalności gospodarczych zarejestrowanych przez kobiety wśród ok. 2,5 mln łącznie znajdujących się w bazie CEIDG. Potrzeba niezależności, chęć pracy na własnych zasadach i zdobycia większej swobody oraz większe możliwości samorozwoju – to główne czynniki, które skłaniają Polki do zakładania własnych firm.
– Dosyć wysoko jest też realizacja własnych marzeń. To naprawdę bardzo dobrze brzmi, bo gdyby to przełożyć na wyższy poziom wartości, to można powiedzieć, że za tą decyzją stoi odwaga, pasja i chęć do podejmowania ryzyka. Dzieje się tak dlatego, że większość kobiet ma obawy i zdaje sobie sprawę z różnych wyzwań, które stoją za prowadzeniem działalności gospodarczej – podkreśla dr Karolina Mitraszewska.