Czy szkoły branżowe II stopnia mają sens? MEN broni reformy

praca fabryka zaklad
Fot. freepik.com

Szkoły branżowe I i II stopnia powstały w wyniku reformy szkolnictwa zawodowego wprowadzonej za rządów PiS w miejsce zasadniczych szkół zawodowych.

Niedawny raport Najwyższej Izby Kontroli obnażył poważne mankamenty reformy szkolnictwa zawodowego. Wynika z niego m.in., że mimo kompleksowego przygotowania reformy minister edukacji nie przeprowadził oceny kształcenia w szkołach branżowych I stopnia pozwalającej na ocenę efektów kształcenia w tych szkołach i zdiagnozowanie spraw wymagających działań naprawczych. Ok. 30% absolwentów szkół branżowych I stopnia nie uzyskiwało kwalifikacji, a kontynuacja nauki w szkołach branżowych II stopnia była realizowana jedynie przez 4-6% z nich.

- reklama -

przycisk-plusy

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj