70% małych i średnich firm widzi w eksporcie szansę na wzrost przychodów

unia europejska
Fot. freepik.com

Najpopularniejszym kierunkiem eksportu są kraje UE, a następnie Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. 

Ekspansja zagraniczna jest szansą dla polskich MŚP na zwiększenie przychodów i budowanie globalnej marki, co potwierdza 70% firm widzących w eksporcie potencjał wzrostu zysków. Mimo to rozwój międzynarodowy hamowany jest przez liczne obawy przedsiębiorców. Najważniejszą barierą, wskazaną przez 59% badanych, pozostają zbyt wysokie koszty wysyłki. Blisko połowa firm obawia się także komplikacji prawno-podatkowych związanych z cłem i VAT-em. Łukasz Zembowicz z DPD Polska tłumaczy, że ten strach wynika często z niewiedzy.

- reklama -

przycisk-plusy

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj