Zwroty zakupów online zwiększają emisję o 30%

zakupy online ecommerce
Fot. freepik.com

Ponad połowa konsumentów żałuje zakupów dokonanych podczas Black Friday, co potwierdza, że często decyzje podejmowane są impulsywnie, bez realnej potrzeby.

Sezon wyprzedażowy, obejmujący Black Friday i Black Week, co roku generuje w Polsce gwałtowny wzrost sprzedaży. W 2024 r. obroty w e-commerce wzrosły w tym czasie o 136%. Jednocześnie powoduje on gwałtowny wzrost liczby zwrotów. Bezpośrednio po weekendzie promocyjnym skala zwrotów potrafi wzrosnąć nawet o 143%, a w branżach takich jak moda czy elektronika 30-40% zamówień wraca do nadawcy. Tymczasem masowe zwroty nadmiernie obciążają logistykę i są dużym problemem środowiskowym. Przewóz i obsługa zwrotów, w tym kontrola jakości czy ponowne pakowanie, skutkują wzrostem emisji nawet o 30% w stosunku do pierwotnej dostawy.

- reklama -

przycisk-plusy

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj