Niektóre firmy, w tym Coca-Cola i PepsiCo, używają dziś jeszcze więcej tzw. dziewiczego plastiku, czyli nowego plastiku z surowców petrochemicznych, niż kilka lat temu.
Niektóre z największych na świecie firm produkujących dobra konsumpcyjne są niemal pewne, że nie osiągną celu, jakim jest uczynienie plastikowych opakowań bezpiecznymi dla środowiska do 2025 r. Badanie przeprowadzone przez program środowiskowy Organizacji Narodów Zjednoczonych ujawniło także, że niektóre przedsiębiorstwa, w tym Coca-Cola i PepsiCo, używają dziś jeszcze więcej tzw. dziewiczego plastiku, czyli nowego plastiku z surowców petrochemicznych, niż kilka lat temu i to pomimo zobowiązania do ograniczenia jego użycia.
Głównym celem stawianym im przez dobrowolne umowy z fundacją Ellen MacArthur było to, że 100% plastikowych opakowań będzie nadawało się do ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania do roku 2025 r.