Wiele firm nie docenia potencjału wynikającego z zaangażowania pracowników i nie podejmuje świadomych działań w tym zakresie.
Czterech na pięciu pracowników twierdzi, że jest zaangażowanych w swoją pracę, jednak okazuje się, że deklaracje te nie zawsze znajdują odzwierciedlenie w ich rzeczywistych postawach. Choć wysokie zaangażowanie przekłada się na lepsze wyniki firm i mniejszą rotację kadr, wciąż wiele przedsiębiorstw nie podejmuje wystarczających działań w tym zakresie. – Zaangażowanie to dobre relacje, dobra komunikacja, to zadowoleni klienci i wyższe zyski firmy. Szacuje się, że jeśli ma się wysoko zaangażowany zespół, to zyski mogą być wyższe nawet o 22–24%, ale strata w wyniku braku zaangażowania to aż 34% wysokości rocznego wynagrodzenia pracownika. Tak że warto się zastanowić nad tym, co robić, żeby angażować pracowników – podkreśla Magda Pietkiewicz.