Jak się nauczyć mówić „nie”? Jak pomóc dzieciom w regulacji emocjonalnej? I jak chronić się przed oszustwami w internecie? Tego można się dowiedzieć z poradników, które poleca biblioteka.
W tym tygodniu raciborska biblioteka poleca inspirujące poradniki, które pomogą lepiej zrozumieć emocje, nauczyć się samoakceptacji i radzić sobie w trudnych relacjach. Wszystkie nowości w zbiorach raciborskiej biblioteki znaleźć można na stronie www.biblrac.pl oraz w katalogu bibliotecznym: https://katalog.biblrac.pl/news.
Autyzm i dieta. Co jako rodzic powinieneś wiedzieć – Justyna Jessa
Wychowanie dziecka to wielkie, piękne, ale też trudne zadanie. Trudniejsze, jeśli dziecko jest specyficzne – takie, u którego stwierdzono występowanie zaburzeń ze spektrum autyzmu. Sytuację komplikuje dodatkowo fakt, że neurologicznym i psychicznym objawom autyzmu towarzyszą nierzadko problemy fizjologiczne, najczęściej gastroenterologiczne, immunologiczne i laryngologiczne. Dolegliwości zdrowotne nie pozostają bez wpływu na kondycję umysłową i zachowanie osób autystycznych. Dlatego nie powinno się ich ignorować, przeciwnie – warto w szczególny sposób dbać o fizyczny dobrostan autystyka. Jak? Niebanalne znaczenie ma tu odpowiednia dieta.
Jak sobie poradzić ze zbuntowanym dzieckiem – Jeffrey Bernstein
Mierzysz się z problemem buntowniczego dziecka, czy nastolatka? I wydaje ci się, że zrobiłaś już wszystko, a nic nie działa? A co, gdyby się okazało, że można pomóc sobie i zbuntowanemu dziecku, czy nastolatkowi? Sporadyczne konflikty między rodzicami i dziećmi to normalna sprawa. Jednak, gdy napady złości, opór wobec wszystkiego, odpowiedź „nie” na każdą prośbę i pytanie – staje się normą, cierpi na tym cała rodzina. Wszyscy chodzą na paluszkach. Nigdy nie wiadomo, kiedy nastąpi wybuch złości i buntu u dziecka. Atmosfera w domu robi się nie do zniesienia.
Mali ludzie. Wielkie emocje – Alyssa Blask Campbell Lauren Elizabeth Stauble
Jak pomóc dzieciom w regulacji emocjonalnej. Jesteśmy świadkami rodzicielskiej rewolucji, która zmienia sposób wychowywania dzieci. W niepamięć odchodzą teksty umniejszające emocje, np.: „Nie płacz, przecież nic się nie stało”, „Wszystko w porządku. Nie rób scen”. Współcześni rodzice coraz lepiej rozumieją proces rozwoju mózgu i szukają nowych sposobów na to, by dzieci poznały własne uczucia i emocje oraz umiały sobie z nimi radzić.
Jak mówić NIE. O wyznaczaniu granic w relacjach, w szkole i w internecie – Michelle Elman
NIE jest ważniejsze niż TAK.
Słowo NIE ma super moc. Daje siłę. Uczy pewności siebie. Pozwala w pełni decydować. To nie słowo TAK uczy dorosłości, ale właśnie: NIE. Naucz się dobrze mówić NIE!
Dojrzewanie, ja, emocje. Przewodnik dla chłopców. Self-care – Iza Maliszewska
Poradnik z serii „Self-care” przygotowany z myślą o chłopcach, którzy wkraczają w trudny i burzliwy czas dorastania. Dla młodych nastolatków to ważny i niezwykle wyjątkowy etap w życiu, ale też okres kiedy mogą odczuwać lęk i dezorientację. Przed nimi wybuchowa mieszanka ciekawych wyzwań i przełomowych odkryć, które będą ich kształtować.
Emocjonalny chaos. Jak uważnie i z troską ogarnąć nastoletnie życie. Self-care – Aleksandra Salwa
Poradnik „Emocjonalny chaos” został napisany przez doświadczoną psycholożkę, która na co dzień rozmawia z nastolatkami. Skupia się na trudnych problemach wieku dojrzewania takich jak depresja, zaburzenia odżywania czy uzależnienia. Autorka podkreśla, że każdy kryzys i gorsze samopoczucie wymagają uwagi, a także, że proszenie o pomoc jest niezwykle ważne i nie należy się tego wstydzić.
Bezpieczni w Internecie. Jak chronić się przed oszustwami i przemocą – Dagmar Geisler
Jak bezpiecznie surfować po sieci? Co mogę pokazywać w Internecie, a czego nie powinienem? Czy mam wierzyć we wszystko, co widzę lub czytam online? Jak radzić sobie z brutalnymi filmami? Co zrobić, gdy ktoś nęka mnie w sieci? Młodzi bohaterowie nie tylko doświadczają tego, co może pójść źle podczas korzystania z Internetu, ale także odkrywają, jak chronić się przed oszustwami i przemocą.
Self-Reg w edukacji. Przewodnik dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych – Shanker Stuart Susan Hopkins
Każdy rozdział zawiera liczne przykłady z praktyki oraz ćwiczenia, które można zastosować w pracy z uczniami. To inspirujący przewodnik dla nauczycieli, którzy pragną stworzyć środowisko szkolne sprzyjające całościowemu rozwojowi – zarówno intelektualnemu, jak i emocjonalnemu. Dzięki tej książce nauczyciele zdobędą narzędzia niezbędne do wsparcia uczniów w budowaniu zdolności samoregulacji, które są kluczowe dla sukcesu w szkole i w życiu.
[Opisy książek pochodzą od wydawców]
Dofinansowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.