Ponad 300 wystawców z kraju i zagranicy zaprezentowało swoją ofertę w ramach 13. Gdańskich Targów Turystycznych GTT. Wśród wystawców nie zabrakło przedstawicieli ziemi raciborskiej. W Gdańsku promowano m.in. Zamek Piastowski.
W ramach Targów ofertę turystyki przyjazdowej i wyjazdowej zaprezentowali touroperatorzy, biura podróży, regiony turystyczne, regionalne i lokalne organizacje turystyczne, a także miasta z Polski i zagranicy. Zaprezentowali się m.in. Litwa, Ukraina, Chorwacja, Dania, Norwegia, Niemcy, Turcja, Tunezja, Indonezja. Były również oferty z Meksyku, Chin i Azji oraz Polska – regiony: Podkarpackie, Podlaskie, Pomorze – najliczniej reprezentowane (Gdańsk, Malbork, Kaszuby, Mierzeja Wiślana, Ziemia Słupska i Ziemia Kwidzyńska, Ziemia Wejherowska, Krynica Morska, Stegna), Mazowsze, Śląsk, Kujawsko-Pomorskie, Małopolska, Świętokrzyskie, Wielkopolska, a także Warmia, Mazury, Żywiecczyzna, Sądecczyzna.
Wśród wystawców nie zabrakło przedstawicieli ziemi raciborskiej. W ramach projektu pt. "Oaza pereł śląskiego gotyku – promocja markowych produktów ziemi raciborskiej na targach turystycznych", promowane były największe atrakcje Raciborszczyzny. O Pocysterskim Zespole Klasztorno-Pałacowym w Rudach oraz Zamku Piastowskim w Raciborzu informowała Agencja Promocji Ziemi Raciborskiej i Wspierania Przedsiębiorczości na Zamku Piastowskim w Raciborzu.
Projekt pt. "Oaza pereł śląskiego gotyku…" jest realizowany w ramach Działania 3.4 Promocja turystyki Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Jego wartość wynosi 234 696 złotych a przyznane dofinansowanie 199 491,6 zł. Projekt promuje główne markowe produkty turystyczne ziemi raciborskiej poprzez udział w najważniejszych krajowych targach turystycznych i targach zagranicznych w Berlinie w latach 2010-2011. W ramach projektu zostały także wykonane materiały i gadżety promocyjne.
/p/