Kinezjologia ruchu

16.03.2011r. w grupie integracyjnej pięciolatków odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców, których tematem była Kinezjologia Ruchu, zwana także Gimnastyką Mózgu Paula Dennisona.
Ćwiczenia ruchowe w metodzie kinezjologii nie są bezcelowe, stymulują one odpowiednie partie mózgu, aktywizują je do działania. Dzięki takim ćwiczeniom wzrasta liczba połączeń między neuronami w mózgu, co zwiększa wydajność uczenia się. Najistotniejszy w ćwiczeniach jest tzw. ruch naprzemienny mający na celu zintegrowanie obu półkul mózgowych. Jednoczesne ruchy prawą i lewą stroną ciała powodują, że prawa i lewa półkula mózgowa stymulowane są w tym samym momencie. Ruch naprzemienny to, zatem taki, który przekracza linię środkową ciała i w sposób naturalny integruje myśli i ruch. Dzięki temu następuje wzrost tempa przesyłu informacji przez układ nerwowy.
Treść zajęć oscylowała wokół chusteczki, której funkcję dzieci poznały w opowiadaniu nauczycielki. Następnie musiały sklasyfikować chusteczki pod względem wielkości, koloru i kształtu, aby w końcowej części móc się nim pobawić w rytm muzyki. Wszystkie zadania były poprzedzone odpowiednimi ćwiczeniami z kinezjologii. Zajęcia zakończyły się relaksacyjnym masażem dzieci i rodziców wg programu Ewy Sherer Dzieci Dzieciom- Dar Dotyku (4D).
Opr. Ilona Perek i Sabina Henrykowska

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj