Nowe regulacje dot. wywozu śmieci zakładają, że każdy uczeń miesięcznie produkuje aż 20 litrów odpadów. W praktyce oznacza to, że szkoły zapłacą za wywóz śmieci 100 proc. więcej niż dotychczas. Starosta apeluje o rozsądek.
Nie tylko przedsiębiorcy niepokoją się nowymi regulacjami dotyczącymi opłat za wywóz odpadów. Okazuje się, że więcej zapłacą również szkoły. Władze Raciborza założyły, że jeden uczeń produkuje miesięcznie 20 litrów śmieci. Przyjęcie takich założeń oznacza w praktyce stuprocentowy wzrost opłaty za wywóz śmieci. O rozsądek apeluje starosta Adam Hajduk (powiat raciborski jest organem prowadzącym dla szkół ponadgimnazjalnych).
– Przecież uczniowie nie będą nagle produkować o sto procent więcej śmieci – twierdzi starosta i zapowiada apel w tej sprawie do referatu gospodarki w urzędzie miasta i prezydenta Raciborza. – Myślę, że miasto podejdzie do tego rozsądnie i zweryfikuje to jeszcze raz. Liczyliśmy się z częściowym wzrostem opłaty za wywóz śmieci, ale nie myśleliśmy, że będzie to wzrost tak radykalny – dodaje A. Hajduk.
/Wojciech Żołneczko/
——————————————————————————————————————–
Polecamy również:
Emocje na sesji: "Nieboszczyki nie produkują śmieci"
Rada miasta odrzuciła protesty dwóch firm, które chciały zmian w naliczaniu opłat za wywóz odpadów. W dyskusji nie obyło się bez emocji. Opozycja zarzuca prezydentowi, że przepisy zrujnują przedsiębiorców.
"Nowe przepisy to korzyść dla przedsiębiorców"
Dla 90 % firm i instytucji nowe zasady naliczania opłat za wywóz odpadów są korzystne i sprawią, że zapłacą mniej – przekonuje prezydent Lenk. Sytuacje, że zapłaci się 3-4 razy więcej niż dotychczas, to nieliczne przypadki.
Nadciąga "śmieciowa rewolucja"
Samorządowcy nie prosili się o zmiany w ustawie dot. gospodarowania odpadami, sejm zdecydował inaczej. Kto straci na nowych zasadach gospodarowania odpadami? Ile za śmieci zapłacimy w regionie?
——————————————————————————————————————–
Podziel się informacją lub napisz własny artykuł na forum.
Dodaj Temat na:
forum.raciborz.com.pl
———————————————————————————————————————