Tworzymy arboretum wokół szkoły

    Teresiak Mirosława

    PROJEKT
    Temat: Tworzymy arboretum wokół szkoły


    1.Cele: kształtowanie umiejętności:
    układania harmonogramów zadań,
    poszukiwania sojuszników, którzy wsparliby realizację planowanych działań,
    przewidywanie trudności w realizacji projektu i radzenia sobie z nimi,
    podejmowania decyzji grupowych,
    rozwiązywania problemów,
    organizowania własnej pracy,
    szukania nowych rozwiązań i selekcji informacji,
    systematycznej pracy,
    wywiązywania się z podjętych zadań,
    posługiwania się różnymi środkami informacji.


    2. Opis projektu.


    Projekt realizowany będzie w grupach złożonych z uczniów jednej klasy. Każda grupa wykona określone zadanie. Wykonanie wszystkich zadań umożliwi stworzenie arboretum wokół szkoły. Każda grupa wybierze koordynatora projektu. Prace grup przebiegać będą etapami.


    Podczas zbierania i opracowywania materiałów należy korzystać z podanych źródeł:
    – Plan Nędzy,
    – „Przewodnik do oznaczania drzew krajowych i aklimatyzowanych” J. Mowszowicza
    – ” Dendrologia” W Seneta
    – „Klucz do rozpoznawania wybranych gatunków drzewiastych” K. Rostańskiego wyd. Kubajak 1992


    HARMONOGRAM REALIZACJI ZADAŃ





















































    nr. gr

    zadania


    skład grupy,
    koordynator grupy


    termin realizacji


    Co będzie oceniane


    nauczyciel odpowiedzialny

    1. Wykonanie planu terenu wokół szkoły w skali 1: 100 z zaznaczeniem wszystkich drzew i krzewów z podziałem na iglaste i liściaste.

    Poprawnośći dokładność wykonania, estetyka, terminowość


    2. Oznaczenie roślin zaznaczonych na planie
    (nazwa gatunkowa)
    Poprawność oznaczenia, dokładność, terminowość
    3. Nadanie numerów poszczególnym gatunkom roślin i wprowadzenie numerów oznaczających gatunek na plan

    Poprawność, dokładność, estetyka


    4.

    Wykonanie tabliczek
    z nazwami roślin.

    Estetyka, funkcjonalność -trwałość
    5. Przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego konkursu na zagospodarowanie nieużytku przy nowo powstałej oczyszczalni ścieków, sąsiadującej z salą gimnastyczną.

    Atrakcyjność zareklamowania
    tematu konkursu,

    sposób oceniania


    6.

    Zagospodarowanie terenu wg. projektu, który wygrał.

    Szczegółowe zadania będą określone, gdy będzie wiadomo, jaki projekt wygrał.

    3. Efekty:


    Uczniowie poszerzyli zakres umiejętności z wielu dziedzin: utrwalali umiejętności sporządzania planu terenu, uczyli się oznaczania roślin, dbałości o estetykę wykonania, stosowania symboli na planie, zaangażowali się w działania na rzecz swojego otoczenia, uczniowie nauczyli się dzielić zadaniami, uczyli się przyjmować na siebie odpowiedzialność, za rezultaty pracy zespołowej, rozwiązywania problemów, organizowania własnej pracy, szukania nowych rozwiązań i selekcji informacji, systematycznej pracy, wywiązywania się z podjętych zadań, posługiwania się różnymi środkami informacji.

    Został wykonany plan terenu, na podstawie którego, każda roślina otrzymała trwałą tabliczkę z nazwą .W efekcie wokół szkoły powstało arboretum.

    - reklama -

    KOMENTARZE

    Proszę wpisać swój komentarz!
    zapoznałem się z regulaminem
    Proszę podać swoje imię tutaj