Analiza wyników nauczania przedmiotem obrad komisji oświaty

Uczniów będzie mniej, nie przewiduje się likwidacji szkół, szafki są, owoców nie ma – wynika z analizy wyników kształcenia w podstawówkach i gimnazjach w latach 2005-09. Radni zapoznali się z raportem, który będzie jednym z punktów obrad najbliższej sesji RM

Podczas obrad komisji oświaty Ludmiła Nowacka zaprezentowała raport podsumowujący wyniki kształcenia w podległych magistratowi placówkach oświatowych w minionym pięcioleciu. Z raportu wynika, że liczba uczniów w szkołach systematycznie spada (w rozpatrywanym okresie spadła o ok. 500 osób w podstawówkach i 100 w gimnazjach), i że w najbliższych latach proces ten będzie postępował. – Nie przewidujemy jednak dalszego zamykania szkół, choć spadek ilości uczniów przekłada się na większe koszty ich utrzymania – zapewniła pani wiceprezydent. W dalszej części przedstawiono wyniki osiągane przez uczniów czterech raciborskich gimnazjów. Wynika z nich, że najlepsze wyniki kształcenia, plasujące je w kategorii "szkoły sukcesu", zanotowano w Gimnazjum nr 1. G2 ulokowało się na styku kategorii "szkoła sukcesu" i szkoła wspierająca", zaś G5 – pomiędzy "szkoła sukcesu" i "szkoła wymagająca pomocy" . Najmniej korzystnie wyglądają wyniki G3, określające placówkę jako ""szkołę wymagającą pomocy" i "szkołę niewykorzystanych możliwości".

- reklama -

Wśród zadawanych przez radnych pytań były pytania m.in. o akcję "owoce w każdej szkole". – Warunki zostały stworzone, logistyka zrealizowana przez miasto w 100% – tłumaczyła L. Nowacka – to, że szkoły rzadko korzystają z programu, wynika z braku dostawców. Radny Gawliczek pytał, czy szkoły podstawowe mają bazę w postaci szafek dla pierwszoklasistów, by dzieci nie musiały dźwigać przeciążonych tornistrów. Na twierdzącą odpowiedź pani wiceprezydent postulował, by szafki były dostępne także dla drugo- i trzecioklasistów. – Pierwszoklasista i trzecioklasista nie różnią się zbytnio gabarytami – uzasadnił. Nie doczekała się natomiast odpowiedzi radna Elżbieta Biskup, która zapytała o nabór nowych nauczycieli i stan młodej kadry pedagogicznej. Sprawa jest o tyle istotna, że starsza kadra, nawet najlepsza, będzie stopniowo odchodziła, ważne jest więc, czy będzie komu ją zastąpić. Podobnie rzecz się ma co do interpelacji radnej, dotyczącej budowy parkingu i poprawy bezpieczeństwa przy ul. Kasprowicza. Odpowiedzi na te pytania powinniśmy poznać podczas październikowej sesji RM.

 

/ps/

- reklama -

6 KOMENTARZE

  1. nie mylić z „ciekawą” – moja „ciekawskość” wynika z faktu, że jeszcze kilka dni temu czytałam artykuł pod znamiennym tytułem „szkoła niewykorzystanych możliwości” pod którym znalazło sie wiele głosów (w tym sporo zablokowanych przez administratora za niezgodne z regulaminem) i artykuł ten zniknął. I teraz nie wiem czy mam przysłowiowe „zwidy” czy też za bardzo „nadepnięto na odcisk” dyrektorowi (tudzież przewodniczącemu rady powiatu)

    1. [b]czytając artukuł nie wiemy co oznaczają poszczególne kategorie- oto legenda[/b]
    2. [b]G-3 szkoła wymagająca pomocy ma wysokie wyniki nauczania, -pomimo słabej pracy nauczycieli- czyli ma zdolne dzieci, popatrzcie na inne szkoły[/b]
    3. [b][/b]
    4. [b]Szkoły sukcesu.[/b] Gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych i wysokiej efektywności nauczania.
    5. [b]Szkoły wspierające.[/b] Gimnazja o niskich wynikach egzaminacyjnych, ale wysokiej efektywności.
    6. [b]Szkoły wymagające pomocy.[/b] Gimnazja o niskich wynikach egzaminacyjnych i niskiej efektywności nauczania.
    7. [b]Szkoły niewykorzystanych możliwości.[/b] Gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych oraz niskiej efektywności nauczania.

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj