MOTOrady: O czym pamiętać na wiosennym przeglądzie

    Wiosna jest świetną okazją do wykonania przeglądu technicznego i wizualnego naszego samochodu. Po wyjątkowo długiej i srogiej zimie podzespoły naszego auta tym bardziej wymagają kontroli.
    Tego nie można zapomnieć sprawdzić przed letnią wyprawą!

    • Wycieraczki. Sprawdźmy stan gumowych piór, skontrolujmy metalowe ramiona i zaczepy, które po zimie są często skorodowane. Warto przyjrzeć się także gumowym uszczelkom w drzwiach.
    • Płyn hamulcowy. Jeżeli jest go zbyt mało, trzeba bezwzględnie uzupełnić braki. Używamy specyfiku tylko o takich samych właściwościach, jaki użyty był wcześniej. Jeżeli płynu jest wystarczająca ilość, ale eksploatujemy go już ponad dwa lata, warto dokonać jego całkowitej wymiany – po tym okresie płyn hamulcowy starzeje się i traci swoje właściwości.
    • Płyn chłodzący. Podczas ciepłych dni sprawność układu chłodzenia będzie bardzo istotna. Poziom tego płynu kontrolujemy zawsze przy zimnym silniku. Sprawdźmy też, czy cały układ chłodzenia jest szczelny i nie ma w nim wycieków – te łatwo poznać po charakterystycznym białym nalocie.
    • Zawieszenie. Do kontroli: amortyzatory, kolumny MacPhersona, sprężyny, silentbloki, wahacze, gumowe osłony na tłoczyskach amortyzatorów i osłony przegubów półosi.
    • Elektryka i elektronika. Poluzowany pasek klinowy trzeba wymienić lub naciągnąć. Akumulator po zimie może wymagać wymiany lub regeneracji. Nie zapomnijmy o wentylatorze chłodnicy, podczas upalnych dni musi działać bez zarzutu.
    • Olej silnikowy. Zimą jego zużycie wzrasta, trzeba więc uzupełnić braki lub go wymienić. Przy okazji sprawdźmy filtr powietrza i filtr kabinowy.
    • Układ wydechowy. Pierwsze oznaki nadchodzącej awarii zwykle można usłyszeć. Jeżeli układ pracuje głośniej, czas na kontrolę. Być może będzie trzeba wymienić lub zespawać, któryś z elementów układu. Sprawdźmy też wszystkie mocowania.
    • Podwozie. Trzeba sprawdzić stan podwozia pod względem korozji oraz stan metalowych przewodów hamulcowych, które po zimowej aurze bardzo szybko korodują, co jest bardzo niebezpieczne podczas pierwszych gwałtownych wiosennych hamowań.

     

    - reklama -

    /Krzysztof Kąsik/

    /Cykl MOTOrady powstaje we współpracy z Auto Centrum Opolony w Raciborzu/

     

     
     

    ——————————————————————————————————————– 
    Artykuł zaczerpnięto z GazetaInformator.pl nr 135

    ——————————————————————————————————————– 

    Polecamy również inne artykuły z cyklu MOTOrady:

    MOTOrady: osłony pod silnik i nadkola

    Jazda bez osłon i nadkoli bardzo często powoduje awarie osprzętu – kontaktu z wilgocią i solą szczególnie nie lubią alternatory, paski napędowe, połączenia elektryczne, ruchome elementy układu napędowego pojazdu.

     

    MOTOrady: jak myć auto zimą?

    Warto myć auto zimą: wymieszane z solą błoto zalegające na otwartej blasze może sprawić, że wiosną odpryski lakieru zamienią się w dziurki w karoserii, a ubytki lakieru pojawią się w miejscach, gdzie ich nie było.

    MOTOrady: Jak poprawnie użytkować auto z turbosprężarką?

    Turbosprężarkę prędzej czy później trzeba wymienić, a to dlatego, że użytkownicy często popełniają podstawowe błędy, które skracają życie turbosprężarki. Przede wszystkim należy pamiętać o…
     ——————————————————————————————————————– 

    Podziel się informacją lub napisz własny  artykuł na forum.
    Dodaj Temat na:   
    forum.raciborz.com.pl

    Dodaj!

    ——————————————————————————————————————–

    - reklama -

    KOMENTARZE

    Proszę wpisać swój komentarz!
    zapoznałem się z regulaminem
    Proszę podać swoje imię tutaj