Potencjalny użytkownik coraz częściej zwraca uwagę na bezpieczeństwo swojego samochodu.
Firmy produkujące samochody skupiają się głównie na dwóch tematach: bezpieczeństwie czynnym i biernym. Bezpieczeństwo bierne zapewnia przede wszystkim odpowiednia budowa nadwozia pojazdu. Powinna ona zawierać odpowiednie wzmocnienia i strefy kontrolowanego zgniotu. Zachowanie się konstrukcji karoserii podczas kolizji, jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na bezpieczeństwo. Nadwozie oprócz estetyki powinno zapewniać ochronę kierowcy i pasażerom.
Wszystkie te właściwości bezpieczeństwa czynnego i biernego ratują życie osobom podróżującym samochodem w trakcie kolizji, jednak sprawiają sporo trudności blacharzom naprawiającym pojazdy po stłuczce. Podczas kolizji drogowych samonośne nadwozia lub ramy samochodów ulegają odkształceniom. Teoretycznie sprawa naprawy takiego nadwozia jest prosta: trzeba poddać odkształcone nadwozie działaniu siły odwrotnej w stosunku do tej, która to odkształcenie spowodowała. Dla zachowania pełnej kontroli nad tego rodzaju naprawą konieczne jest zastosowanie specjalistycznych urządzeń.
Niezbędnym urządzeniem do tego typu napraw jest rama naprawcza z siłownikami oraz urządzeniem do pomiaru geometrii nadwozia. Jednym z podstawowych warunków wykonania prawidłowej naprawy powypadkowej jest dokonywanie pomiarów nadwozia przed naprawą, w trakcie i po naprawie tak aby przywrócić pojazd do stanu z przed kolizji. Urządzenia takie jak np rama naprawcza AUTO ROBOT B15 dzięki swojej innowacyjności gwarantuje szybkie i sprawne zamontowanie pojazdu na ramie naprawczej. Dokładność pomiaru zapewnia trójwymiarowe urządzenie pomiarowe.
Dlatego też w dzisiejszych czasach aby warsztat blacharsko-lakierniczy funkcjonował sprawnie, cały czas trzeba być na bieżąco z wszelkimi nowościami, nowymi technologiami, technikami i wszystkim tym, co jest związane z naprawą, renowacją i konserwacją samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.
/Cykl MOTOrady powstaje we współpracy z Auto Centrum Opolony w Raciborzu/
———————————————————————————————————–
Polecamy również:
MOTOrady: Nowa szyba zwiększa bezpieczeństwo
Nowa szyba w samochodzie nie tylko poprawia komfort jazdy, ale i w dużym stopniu przyczynia się do poprawy naszego bezpieczeństwa.
MOTOrady: Światła do jazdy dziennej
Na naszych drogach coraz częściej można zobaczyć samochody wyposażone w akcesoryjne światła do jazdy dziennej. Nie zawsze kupione światła odpowiadają podstawowym wymogom , jakie powinny spełniać .
MOTOrady: osłony pod silnik i nadkola
Jazda bez osłon i nadkoli bardzo często powoduje awarie osprzętu – kontaktu z wilgocią i solą szczególnie nie lubią alternatory, paski napędowe, połączenia elektryczne, ruchome elementy układu napędowego pojazdu.
MOTOrady: Kolizja drogowa. Co dalej?
Gdy dojdzie do kolizji drogowej, czyli zdarzenia bez ofiar w ludziach, na ogół możemy sami dojść do porozumienia ze sprawcą. Nie można wówczas zapomnieć o spisaniu oświadczenia o spowodowaniu kolizji.
MOTOrady: Spawanie tworzyw sztucznych
Dzięki elementom z tworzyw sztucznych koszty produkcji są mniejsze, a samochody lżejsze, jednak zasięg uszkodzenia w razie nawet niewielkiej stłuczki – o wiele większy.
MOTOrady: Dziurawe drogi na wiosnę. Walcz o odszkodowanie!
Zdobycie odszkodowania za uszkodzenie samochodu spowodowane złym stanem drogi nie jest rzeczą prostą, co nie znaczy, że niemożliwą. Dobry materiał dowodowy pozwoli zakończyć sprawę sukcesem.
MOTOrady: Rdza nadal groźna dla samochodów
Dziś nie wszystkie warsztaty posiadają w swojej ofercie usługi związane z zabezpieczeniem antykorozyjnym. Szkoda, bo zabezpieczenia fabryczne nie są wystarczające i samochody nadal rdzewieją.