Rewitalizacja linii kolejowej Rybnik – Chałupki

40 minut – tyle ma wynosić czas podróży z Rybnika do Chałupek.

To będzie największa inwestycja kolejowa w Subregionie Zachodnim. Już pod koniec października przyszłego roku na trasie Rybnik – Wodzisław Śląski – Chałupki będzie można podróżować pociągiem. I to szybko. Pociąg będzie mógł poruszać się ze średnią prędkością 80 km/h. Wykonawca – konsorcjum firm Rubau Polska, Rubau Construcciones Rubau, Rover Alcisa gwarantuje, że dzięki rewitalizacji drogi będzie można się podróżować komfortowo i bezpiecznie. Na drodze ma zostać przebudowane 13 peronów. Pojawi się na nich nowe oświetlenie, wiaty dla pasażerów, zegary oraz megafony. Całość będzie monitorowana.

- reklama -

 Jednak najważniejsza wydaje się być wymiana torów i sieci trakcyjnej na długości 32 kilometrów. Nowe torowisko oznacza wzrost poziomu bezpieczeństwa. Na 24 przejazdach kolejowych ma zostać wymieniona nawierzchnia, zamontowane nowe oświetlenie, urządzenia kontroli ruchu i ostrzegania oraz rogatki. Dzięki tej ważnej inwestycji podróż będzie można odbyć w 40 minut. Projekt będzie kosztował 159,7 miliona zł. Dofinansowanie z Unii Europejskiej wyniosło 98 mln. Na dworcach perony zostaną przystosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych Projekt finansowany jest ze środków przeznaczonych na Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko, a zadanie nazwane zostało „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 140 i 158 na odcinku Rybnik – Chałupki”

Umowę podpisano na peronie nr 1 wodzisławskiego dworca. Na uroczystości podpisania umowy pojawili się Stefan Bakir Assanowicz – prezes zarządu Rubau Polska, prezes zarządu PKP PLK Remigiusz Paszkiewicz, starosta raciborski Adam Hajduk, minister Adam Zdziebło, poseł Ryszard Zawadzki.

 

 Prezes Rubau Polska, Prezes PKP PLK Remigiusz Paszkiewicz i minister Adam Zdziebło są przekonani, że ta inwestycja zostanie zakończona ekspresowo i będzie powodem do dumy (zobacz zdjęcia z wydarzenia).

 

 Minister Adam Zdziebło stwierdził, że nowe połączenie musi wyznaczać pewien kierunek. – To ważne, żeby za tą inwestycją szły inne działania. Istotne jest na przykład przywrócenie ruchu pasażerskiego na tej trasie i budowa połączenia z naszym południowym sąsiadem. Koleje śląskie powinny bardziej przychylnym okiem spoglądać na planowane siatki połączeń w naszej części województwa. Podniesienie prędkości do 80 km/h na pewno pomoże w podjęciu takich decyzji.

Jednym z działań towarzyszących rewitalizacji linii kolejowej ma być budowa centrum przesiadkowego w Wodzisławiu Śląskim. Miasto aktualnie prowadzi rokowania w sprawie przejęcia dworca za symboliczną cenę oraz prowadzi prace geodezyjne. 

 

/l/

- reklama -

2 KOMENTARZE

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj