Od 1 stycznia pracodawcy mogą występować o refundację części kosztów poniesionych na wynagrodzenia i inne koszty poniesione za zatrudnionych bezrobotnych do 30 roku przez okres 12 miesięcy – informuje PUP Racibórz.
Powiatowy Urząd Pracy w Raciborzu informuje, iż od 1 stycznia 2016 r. pracodawcy oraz przedsiębiorcy mogą skorzystać z nowego instrumentu, w ramach którego mogą ubiegać się o refundację części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne za zatrudnionych bezrobotnych do 30 roku przez okres 12 miesięcy, w wysokości uprzednio uzgodnionej, nieprzekraczającej jednak kwoty ustalonej jako iloczyn liczby zatrudnionych skierowanych bezrobotnych w miesiącu oraz kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującej w ostatnim dniu zatrudnienia każdego rozliczanego miesiąca i składek na ubezpieczenia społeczne od refundowanego wynagrodzenia.
Refundacja jest udzielana zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.
Zasady przyznawania oraz wniosek dostępne są w zakładce dla pracodawców – druki do pobrania – refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne bezrobotnych do 30 roku życia.
Szczegółowe informacje udzielane są w pok. 19 tut. urzędu lub pod numerem telefonu: 32 415 45 50 wew. 218 lub 219
Podstawa prawna:
1. Art. 150f -150g ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2015 r. poz. 149, z późn. zm.)
2. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE nr L 352 z 24.12.2013, str. 1).
publ. /ps/