W dobie zmian ustawowych w edukacji branżowej, jednym z najważniejszych jest potrzeba wdrażania nowej wiedzy u nauczycieli. Z kierownikiem studiów z zakresu przedsiębiorczości dla nauczycieli Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Bartłomiejem Gabrysiem rozmawiamy o zmianach systemowych, jakie wprowadza uczelnia.
Znajomość podstawowych pojęć ekonomicznych czy wiedza o funkcjonowaniu instytucji finansowych to absolutne minimum, które powinien znać każdy człowiek wchodzący w dorosłe życie. Choć w szkołach średnich w podstawie programowej przewidzianych jest 30h zajęć z przedsiębiorczości, ich przebieg pozostawia wiele do życzenia. Dziś są mocno schematyczne i w niewielkim stopniu pozwalają na zdobycie doświadczenia i wiedzy w sposób praktyczny i angażujący.
Nie chodzi tutaj o kolejne dodatkowe zajęcia. Metodą jest raczej wprowadzenie sposobu myślenia ekonomicznego, żeby nauczyć się podejmować trafne życiowe decyzje. W ofercie edukacyjnej powinny się znajdować tematy interesujące uczniów: inwestowanie pieniędzy, oszczędzanie, planowanie kariery zawodowej oraz zakładanie własnej firmy.
Czytaj całą rozmowę na PLUSYdlaBIZNESU.pl – kliknij tutaj
Ludzie powinni być świadomi istnienia tematów, które dają zyski, a są atakowane… Zobaczcie, co np. dzieje się we Francji – https://kryptowaluty.expert/uczniowie-z-francji-rozpoczynaja-edukacje-o-bitcoin-w-szkole-sredniej/ Można? I dzięki temu ludzie mają świadomość tego, jak to działa, o co w tym chodzi i czy to jest dla nich. Tak samo to powinno wyglądać w przypadku innych tematów inwestycyjnych – nie tylko w szkołach ekonomicznych, ale we wszystkich.