Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Wybierz swoją ścieżkę tematyczną

Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw

Wśród ścieżek tematycznych m.in. rynek pracy i edukacji, finansowanie MŚP, Akademia Marketingu i Sprzedaży, Think Eco! czy HR w przedsiębiorstwie.

W dniach 16-18 października już po raz 9. przedsiębiorcy spotkają się z przedstawicielami najwyższych władz państwowych, samorządowych, kluczowych instytucji kultury i świata nauki.

- reklama -

Ścieżki tematyczne:

1. Start up your business
MedTech – startupy i biznes – w Zabrzańskiej Dolinie Medycznej – budowania młodych spółek technologicznych o potencjale globalnym np. w zakresie medycyny.

2. Rynek pracy i edukacji
Tematyka rozmów panelowych obejmować będą wszystkie, począwszy od przygotowania do aktywności zawodowej, etapy kariery. Nie zabraknie nawiązań do Regionalnej Polityki Rozwoju Edukacji Województwa Śląskiego – diagnozy systemu w zakresie szkolnictwa zawodowego i kształcenia ustawicznego, a także podpowiedzi z rynku międzynarodowego. Ważnym wątkiem będzie zmiana pokoleniowa na rynku pracy.

3. HR w przedsiębiorstwie
Benefity pozapłacowe, modele zatrudniania zakładające wykorzystanie pełnego potencjału pracowników, podnoszące kwalifikacje szkolenia specjalistyczne to wątki, które zostaną rozwinięte podczas ścieżki HR. Poruszone zostaną także zagadnienia związane z wyrównywaniem szans, maksymalnym wykorzystaniem potencjału osób o ograniczonej aktywności zawodowej.

4. Finansowanie MŚP
Małe i Średnie Przedsiębiorstwa wprowadzają innowacje równie chętnie jak wielkie korporacje. I w tym przypadku skala zmiany, sprawność jej przeprowadzenia może być szybsza, skuteczniejsza. Polski rynek finansowym zostanie przedstawiony w kontekście globalnych trendów.

5. Zarządzanie i rozwój
Z bardzo bogatej tematyki dotyczącej zarządzania i rozwoju na 9. KMŚP rozwinięte zostaną wątki koncentrujące się na synergii współpracy biznesu, nauki i samorządu w kontekście międzynarodowym (Polska, Czechy, Słowacja), możliwościach, jakie daje zastosowanie nowych technologii.

6. Cyfrowe przedsiębiorstwo
Dobrze przeprowadzona cyfrowa transformacja przedsiębiorstwa poprawia efektywność sprzedaży, produkcji, usługi. Zaproszeni na Kongres Eksperci podpowiedzą, w jaki sposób właściwie zdefiniować cyfrowe potrzeby firmy, w których obszarach można zastosować usprawnienia.

7. Państwo i prawo
Przedsiębiorcy poznają szereg zagadnień związanych z kodeksem pracy, polityką fiskalną państwa, zmianami w prawie spółek, firmami rodzinnymi, a także przypadkami spornymi, mediacjami. W ramach ścieżki odbędzie się także Posiedzenie Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku MŚP.

8. Pasja i biznes
Podczas paneli dyskusyjnych zaprezentowanych zostanie wiele podpowiedzi, case studys i dobrych rad na temat tego, jak przekuć pasję w biznes? Gdzie szukać, jak uzyskać dofinansowanie dla swojej działalności w ramach przemysłu kreatywnego? Ponieważ przemysł kreatywny często inspirowany jest regionem, z którego pochodzą jego twórcy pewna część rozważań poświęcona zostanie potencjałowi wpisanemu dziedzictwo kulturowe Śląska.

9. Miasto i samorząd
Ścieżka poświęcona zostanie zbadaniu elementów wpływających na sukcesy miast.

10. Akademia Marketingu i Sprzedaży
Wśród tematów związanych z marketingiem i sprzedażą m.in. mariażu dobrego contentu i emocji, marketingu sportowego, budowania relacji w biznesie, networkingu online i offline, kryzysu w mediach. Wśród prelegentów Wiktor Balcer i Marcin Wojda z Cityboard Media, wykładowcy na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, Czesław Lang jeden z najwybitniejszych kolarzy w historii Polski, organizator Tour de Pologne, Krzysztof Sarnecki – partner i Prezes Zarządu QUEST Change Managers, polski prekursor NIELINEARNOŚCI oraz zarządzania w warunkach ekonomii chaosu, Joanna Jabłczyńska aktorka i prawniczka, specjalistka w dziedzinach prawa mediów i reklamy, e-commerce, ochrony dóbr osobistych, negocjacji i innych.

11. Global SME Meeting
Różnice kulturowe – inna mentalność, język, przepisy prawne – mogą stanowić zagrożenia dla przedsiębiorców w obrocie międzynarodowym. Jak je diagnozować? Gdzie szukać wskazówek, wsparcia instytucjonalnego, jak rozpoznawać nieuczciwych partnerów biznesowych? Jak bezpiecznie przekraczać granice w biznesie? Odpowiedzi na te i szereg innych pytań podczas spotkania ze specjalistami od współpracy międzynarodowej.

12. Think Eco!
Ekologiczne podejście do biznesu staje się coraz powszechniejszą, dobrą praktyką. Każdy z przedsiębiorców powinien opracować strategię odpowiedzialnego zarządzania działaniami związanymi z ekologią. Jednym z jej elementów jest np. identyfikacja potencjalnych zagrożeń wynikających z prowadzonej działalności. Podpowiedzi, jak to zrobić, podczas ścieżki Eco! Problematyka dotyczyć będzie m.in.: gospodarki o obiegu zamkniętym, niskiej emisji, odnawialnych źródeł energii.

Czytaj więcej o wydarzeniu na PLUSYdlaBIZNESU.pl – kliknij tutaj 

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj