Kolej jeszcze bardziej ekologiczna. Pomogą pasażerowie PKP Intercity

pociag pkp intercity
Pociąg PKP Intercity w Rudyszwałdzie

PKP Intercity planuje wprowadzenie dobrowolnej dodatkowej opłaty, która w całości będzie przeznaczona na projekty ekologiczne. Przewoźnik podpisał także list intencyjny z Lasami Państwowymi dotyczący współpracy przy nasadzaniu drzew.

Kolej charakteryzuje się ponad trzy razy mniejszą emisją dwutlenku węgla niż transport drogowy i ponad osiem razy mniejszą emisją niż lotniczy, co czyni ją najbardziej ekologicznym środkiem transportu zbiorowego. W 2020 r., wybierając przejazd pociągami zamiast transportu drogowego, tylko w przypadku PKP Intercity emisja dwutlenku węgla do atmosfery była mniejsza o 460 tys. ton.

- reklama -

– Europejski Zielony Ład zakłada, że do 2050 r. sektor transportu ma dokonać 90% redukcji emisji gazów cieplarnianych, a rozkładowe podróże poniżej 500 km mają stać się neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r. Jesteśmy bardzo wdzięczni każdemu pasażerowi, który wybiera pociąg zamiast innego środka transportu. Każda z tych decyzji to mały krok w stronę redukcji negatywnego wpływu na środowisko. Chcemy stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.

PKP Intercity planuje wprowadzenie dobrowolnej dodatkowej opłaty, która w całości będzie przeznaczona na projekty ekologiczne. Możliwość ta będzie udostępniania pasażerom w kolejnych kanałach sprzedaży, począwszy od internetowego systemu e-IC.

Przewoźnik i Lasy Państwowe podpisali list intencyjny dotyczący współpracy przy projekcie dotyczącym sadzenia drzew. – Lasy Państwowe bardzo chętnie nawiązują współpracę z podmiotami, które są zainteresowane działaniem na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Lasów w Polsce przybywa. W ramach swojej działalności Lasy Państwowe każdego roku sadzą około kilkuset mln drzew. Odbywa się to nie tylko na obszarach, gdzie leśnicy wycięli wcześniej drzewa na potrzeby polskiej gospodarki, ale również tam, gdzie lasu dotąd nie było. Cieszymy się, że coraz więcej firm dostrzega, jak duże znaczenie dla ochrony klimatu i powietrza ma rozwój obszarów leśnych – mówi Andrzej Konieczny, dyrektor generalny Lasów Państwowych.

76% pasażerów pociągów PKP Intercity postrzega kolej jako najbardziej ekologiczny środek transportu zbiorowego – tak wynika z przeprowadzonego we wrześniu 2020 r. badania. Według deklaracji 44% pasażerów kwestie związane z ekologią mają wpływ na to, jaki środek transportu oni wybierają. Dla tej grupy przy wyborze środka transportu kluczowe są kwestie związane z emisją dwutlenku węgla – 84% badanych i ze zużyciem energii, paliwa – 64%). Na niską emisję dwutlenku węgla oraz na relatywnie niskie zużycie energii czy paliwa częściej niż inni zwracały uwagę m.in. osoby młode, w wieku do 25 lat.

oprac. /kp/

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj