Klienci zadowoleni z e-wizyt. ZUS z certyfikatem jakości

ewizyta w ZUS
Fot. ZUS

Najwięcej klientów dopytywało o sprawy emerytalno-rentowych, bo aż 652. Wideorozmowy cieszą się dużym zainteresowaniem nie tylko wśród emerytów i rencistów, ale także przedsiębiorców i pracowników.

Blisko 2 tys. klientów rybnickiego oddziału skorzystało z możliwości wideorozmowy z ekspertem ZUS. W całym kraju odbyło się ponad 42 tys. e-wizyt. Dzięki temu zainteresowani ubezpieczeniami społecznymi wiele swoich spraw mogli załatwić bez konieczności wychodzenia z domu. ZUS otrzymał prestiżowe wyróżnienie European Quality Certificate 2020 za wdrożenie e-wizyt.

- reklama -

– Wyróżnienie dla e-wizyty w ZUS to ogromny sukces. Certyfikat świadczy o jakości i wysokich standardach w prowadzonej działalności. To docenienie profesjonalizmu, zaangażowania i dążenia do świadczenia usług o najwyższej jakości. Motywuje też do ciągłego doskonalenia się – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

To nie pierwszy certyfikat, jaki ZUS otrzymał. Tytuł European Quality Certificate 2018 trafił do instytucji również za wdrożenie stanowiska doradcy emerytalnego.

Coraz popularniejsze

Zakład Ubezpieczeń Społecznych e-wizyty wprowadził w październiku 2020 r. W ciągu kilku miesięcy z wideorozmowy z ekspertem ZUS skorzystało ponad 42 tys. klientów w całym kraju i liczba ta cały czas rośnie. E-wizyta jest też dostępna dla osób niesłyszących i niedowidzących. Codziennie e-wizytę rezerwuje kilkaset osób w całym kraju. – W Oddziale ZUS w Rybniku do 18 marca z e-wizytę jako formę kontaktu z instytucją wybrało 2 tys. osób. Najwięcej klientów dopytywało o sprawy emerytalno-rentowych, bo aż 652. Wideorozmowy cieszą się dużym zainteresowaniem nie tylko wśród emerytów i rencistów, ale także przedsiębiorców i pracowników. Takich rozmów eksperci rybnickiego ZUS odnotowali 450. Podobna liczba wideorozmów dotyczyła spraw zasiłkowych. Ponad 350 klientów poprzez wideorozmowę potwierdzało swój profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Na każdy temat

System e-wizyt oferuje możliwość umówienia się na spotkanie w kilku obszarach tematycznych. Można porozmawiać z ekspertami o sprawach związanych m.in. z emeryturami i rentami, prowadzeniem firmy, wypłatą zasiłków, a także uzyskać informacje o zasadach korzystania z tzw. tarczy antykryzysowej. Na takim spotkaniu istnieje również możliwość potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Łatwa rezerwacja

E-wizytę można zarezerwować za pośrednictwem strony internetowej www.zus.pl/e-wizyta. Odbywają się codziennie w dni roboczeod poniedziałku do piątku między 9:00 a 14:00. Potrzebny do tego jest komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem i połączenie z internetem. W przypadku świadczeń międzynarodowych należy wybrać temat wideorozmowy „Emerytury i renty międzynarodowe”.
W lutym ZUS uruchomił e-wizyty w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent. E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące – na stronie e-wizyt zastosowano kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.

Dla bezpieczeństwa i wygody

– Kilkakrotnie korzystałam z rozmowy wideo z ekspertem ZUS, zarówno jako osoba prowadząca firmę, i jak też jako pełnomocnik swoich klientów. E-wizytę umawiałam również swojej mamie zainteresowanej przejściem na emeryturę. Muszę przyznać, że jest to bardzo wygodna, przystępna i szybka forma kontaktu z ZUS. Ze swej strony mogę szczerze polecić i zachęcić do korzystania, zwłaszcza w okresie pandemii, gdy tak ważne jest byśmy o siebie dbali i unikali miejsc publicznych – mówi księgowa Joanna Juraszczyk z Biura Rachunkowego w Rybniku.

Szczegółowe informacje na temat e-wizyt znajdują się na stronie www.zus.pl.

oprac. /kp/

- reklama -

KOMENTARZE

Please enter your comment!
zapoznałem się z regulaminem
Please enter your name here