Patrycja Pater, Justyna Pluta, Diana Wallach i Karolina Wiertelorz założyły projekt polsko-angielski „Dzieci w sieci” i realizowały go poprzez spotkania z uczniami klas I-III.
Uczennice klasy III e – technik ekonomista Zespołu Szkół Ekonomicznych w Raciborzu: Patrycja Pater, Justyna Pluta, Diana Wallach i Karolina Wiertelorz zostały finalistkami ogólnopolskiej olimpiady projektów społecznych „Zwolnieni z teorii”. Założyły projekt polsko-angielski „Dzieci w sieci” i realizowały go poprzez spotkania z uczniami klas I-III w Szkole Podstawowej nr 3 w Raciborzu, w Szkole Podstawowej w Grzegorzowicach oraz w przedszkolu w Grzegorzowicach. Uczennice mówiły dzieciom o bezpieczeństwie w sieci.
– Do programu przystąpiliśmy po raz pierwszy, ale widząc pasję i zaangażowanie, z jakimi uczennice realizowały kolejne etapy olimpiady, jestem przekonana, że w przyszłych latach podejmiemy się kolejnych wyzwań – mówi Magdalena Gawliczek-Kapelusz, nauczycielka Ekonomika koordynująca projekt.
W tym roku aż 3824 uczniów z całej Polski było zaangażowanych w olimpiadę. Łącznie zrealizowali oni 749 projektów społecznych, a tym samym pomogli 10 milionom beneficjentów. Uczennice Ekonomika uplasowały się na 261. miejscu.
Projekty te angażowały młodzież w ponadprogramowe działania, rozwijały ich kompetencje społeczne oraz umiejętność zarządzania projektem.
– Uczenie się poprzez działanie to najlepsza forma nauki, dlatego cieszy mnie zaangażowanie naszych uczniów w projekt społeczny „Zwolnieni z teorii”. Polega on na pracy grupowej, uczy więc komunikacji, empatii i wspólnego dążenia do celu. Czy można sobie wyobrazić obecnie bardziej kluczowe umiejętności? Jeśli dodam, że sam projekt jest pomyślany na zasadzie wolontariatu, to nie trzeba dodawać już nic więcej. Takie działania mają po prostu głęboki sens – nie tylko na polu zawodowym, ale także ludzkim, podkreśla Paweł Ptak, dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych.
Dziewczyny ukończyły kurs Project Management Fundamentals, a dzięki ich inicjatywie Ekonomik znalazł się w Rankingu Szkół Zwolnieni z Teorii 2020/2021.
oprac. /kp/