Polscy rodzice rozmawiają z dziećmi o ochronie środowiska i uczą ich nawyków chroniących planetę.
Ponad 70% rodziców biorących udział w badaniu „Klimat tworzą ludzie – zachowania ekologiczne Polaków” deklaruje, że zachęca swoje dzieci do wyłączania światła przy wychodzeniu z pomieszczenia, segregowania odpadów i oszczędzania wody, w tym zakręcania kranu podczas mycia zębów. 60% osób przyznaje, że samodzielnie inicjuje tematy ekologiczne, by uwrażliwić najmłodszych na problem zmiany klimatu, a 30% odpowiada na pytania dzieci lub rozwija wątek, gdy dziecko zainteresuje się jakimś zagadnieniem związanym z tematyką eko.
Przy wyborze kosmetyków dla dzieci rodzice preferują kosmetyki hipoalergiczne, ale rzadko wybierają pieluszki wielorazowe. Podobnie jest podczas kupowania środków czystości i kosmetyki – Polacy rzadko zwracają uwagę na aspekty ekologiczne, a ważniejsze są dla nich skuteczność, wydajność i niska cena.