Konkurs Polski Produkt Przyszłości jest adresowany do twórców innowacyjnych rozwiązań, które mają potencjał do tego, by zaistnieć na globalnym rynku oraz stać się wizytówką Polski i polskich innowatorów na świecie.
W Polsce działalność prowadzi w tej chwili ok. 2,26 mln przedsiębiorstw. Jak wynika z „Raportu o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 2022” PARP, 97,8 tys. z nich sprzedaje swoje wyroby za granicę, a w 2020 r. przeciętny polski eksporter sprzedał na zagraniczne rynki towary o wartości 10,8 mln zł. Tegoroczny „Monitoring innowacyjności polskich przedsiębiorstw” PARP pokazuje również, że w ubiegłym roku 79,6% działających w Polsce firm było aktywnych innowacyjnie, co oznacza, że wprowadziły lub próbowały wdrożyć w swojej działalności przynajmniej jedną innowację. Blisko co trzecia prowadziła prace nad innowacjami produktowymi.
– Podstawą sukcesu na rynku jest innowacyjny produkt, który odpowiada na rzeczywiste potrzeby klientów, ale to nie wszystko. Potrzebny jest też właściwy czas i miejsce, w którym ten produkt zaistnieje. Ważne więc, żeby z tym innowacyjnym rozwiązaniem wpisać się w potrzeby klientów, ale i w odpowiednim czasie je zaprezentować, w odpowiedni sposób pokazać ten produkt na rynku – mówi Izabela Banaś.