80% polskich firm wdraża innowacje

edukacja przemysl technologie komputer nauka
Fot. unsplash.com

Konkurs Polski Produkt Przyszłości jest adresowany do twórców innowacyjnych rozwiązań, które mają potencjał do tego, by zaistnieć na globalnym rynku oraz stać się wizytówką Polski i polskich innowatorów na świecie.

W Polsce działalność prowadzi w tej chwili ok. 2,26 mln przedsiębiorstw. Jak wynika z „Raportu o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 2022” PARP, 97,8 tys. z nich sprzedaje swoje wyroby za granicę, a w 2020 r. przeciętny polski eksporter sprzedał na zagraniczne rynki towary o wartości 10,8 mln zł. Tegoroczny „Monitoring innowacyjności polskich przedsiębiorstw” PARP pokazuje również, że w ubiegłym roku 79,6% działających w Polsce firm było aktywnych innowacyjnie, co oznacza, że wprowadziły lub próbowały wdrożyć w swojej działalności przynajmniej jedną innowację. Blisko co trzecia prowadziła prace nad innowacjami produktowymi.

- reklama -

– Podstawą sukcesu na rynku jest innowacyjny produkt, który odpowiada na rzeczywiste potrzeby klientów, ale to nie wszystko. Potrzebny jest też właściwy czas i miejsce, w którym ten produkt zaistnieje. Ważne więc, żeby z tym innowacyjnym rozwiązaniem wpisać się w potrzeby klientów, ale i w odpowiednim czasie je zaprezentować, w odpowiedni sposób pokazać ten produkt na rynku – mówi Izabela Banaś.

przycisk-plusy

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj