Budowa drogi Racibórz – Pszczyna nabierze tempa? Linia kolejowa ma być zlikwidowana

linia kolejowa 176
Przejazd kolejowy na ul. Rybnickiej i Brzeskiej w Raciborzu. Fot. arch. red.

Nieczynna linia kolejowa z Markowic do Olzy utrudnia budowę nowej drogi. Planowano wiadukt na torowiskiem, jednak może to nie być konieczne.

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły procedurę, która ma doprowadzić do likwidacji linii kolejowej nr 176 Racibórz Markowice – Olza. Dzięki temu nie będzie przeciwwskazań, aby zrealizować budowę nowej drogi Racibórz – Pszczyna zgodnie z pierwotnym projektem, bez budowania wiaduktu nad ul. Brzeską.

- reklama -

Ruch na linii zawieszono w 2012 r. w związku z zaprzestaniem wydobycia węgla kamiennego w KWK Anna w Pszowie. W 2015 r. PKP PLK rozpoczęło procedurę jej likwidacji, jednak Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa poinformowało wówczas, że nie wyrazi na to zgody. Z linią ma przecinać się nowa Regionalna Droga Racibórz – Pszczyna, przez co jej istnienie stało się problematyczne. Podczas projektowania ciągu założono likwidację torowiska, inwestycja stanęła więc na Dębiczu. Rozwiązaniem miała być budowa wiaduktu nad ul. Brzeską.

Teraz jednak prezydent Raciborza Jacek Wojciechowicz poinformował o rozpoczęciu przez PKP PLK procedury likwidacji linii kolejowej z Markowic do Olzy. Dzięki temu możliwe będzie uniknięcie budowy wspomnianego wiaduktu, a nowa trasa przebiegałaby przez ul. Piaskową, Rybnicką, z nowym mostem na Uldze, docierając do Kobyli i biegnąc dalej do Rydułtów i Rybnika. Ostateczna zgoda musi pochodzić od ministra infrastruktury. Decyzja będzie znana za kilka miesięcy.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa drogi ma rozpocząć się w 2026 r., a najpóźniej – do 2029 r.

oprac. /kp/

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj