W Gimnazjum nr 5 wiosnę tradycyjnie przywitano projektami edukacyjnymi. Już od kilku lat, 21 marca szkolna aula zapełnia się nieco zestresowanymi publicznym występem uczniami klas drugich i ciekawymi prezentacji pierwszoklasistami.
Nad projektami gimnazjaliści pracowali już od kilku miesięcy. Rozpoczęli od podzielenia się na grupy, wyboru opiekuna i tematu. Następnie konsekwentnie realizowali swoje zagadnienia, rozpoczynając od zaplanowana pracy, podziału obowiązków, selekcji materiału i przygotowania prezentacji. A te przybierały różne formy: scenki, filmu, przemówienia, wywiadu czy pokazu własnoręcznych wyrobów. Trwające maksymalnie 3 minuty prezentacje oceniało trzyosobowe jury w składzie: pani Sylwia Bąk – wicedyrektor i nauczyciel matematyki, pani Grażyna Chudy – bibliotekarz i nauczyciel języka polskiego oraz pani Beata Mróz – Kajstura – nauczyciel języka polskiego i koordynator projektów edukacyjnych w G5. Oceny jury były do siebie zbliżone, co potwierdza wysoki poziom uczniowskich pokazów. Ostatecznie wyróżniono cztery najlepsze zespoły.
Miejsce trzecie zajęła grupa w składzie: Natasza Malinowska, Paulina Duda, Klaudia Golonka, Paulina Porzezińska pod opieką pani Róży Szramek. Projekt nosił tytuł „Dlaczego kochamy polskie góry?” Miejsce drugie przypadło zespołowi, którym opiekowała się pani Barbara Sput. Grupa w składzie: Mateusz Sychterz, Rafał Rybiński, Adam Mazur, Sławomir Hulbój i Kamil Bednarczuk przygotowała projekt pt. „Ile wiesz o teatrze?” Natomiast na najwyższym stopniu podium uplasowały się dwa zespoły: Emilia Fiegel, Agata Wydra, Natalia Kurkulonis i Wiktoria Trompeta pod opieką pani Jolanty Otlik za projekt „Jak zrobić mydło domowym sposobem?” oraz Tomasz Auguścik, Tomasz Depta, Kacper Sibirski, Kamil Porwoł i Mateusz Lasowski pod opieką pani Magdaleny Pordzik za projekt „Jak udzielać I pomocy?”
Gratulujemy zwycięzcom i ich opiekunom, a także wszystkim uczniom, którzy świetnie poradzili sobie z tremą i zaprezentowali interesujące efekty swojej kilkumiesięcznej pracy.
Autor: G5