Praca pisarza, wymarzony sklepik szkolny, bezdomność zwierząt i wpływ telefonów na życie nastolatków – to tematy wyróżnionych projektów edukacyjnych.
W tym roku już po raz ostatni gimnazjaliści ze szkoły w Nędzy prezentowali swoje projekty edukacyjne, do realizacji których zobowiązywał ich szkolny program. Jak zwykle katalog tematów był bardzo szeroki – od nowoczesnej technologii po bezdomność zwierząt.
Podczas Dnia Projektów Edukacyjnych w Nędzy wystąpiło 10 grup. Uczniowie prezentowali projekty o różnorodnej tematyce – od historii gimnazjum czy ciekawostek na temat kościoła w Nędzy, przez opowieści o tym, jak wolny czas spędza się dziś, a jak dawniej. Jeden z projektów dotyczył nowoczesnej technologii i jej wpływie na naszą codzienność, a inny opowiadał o pracy pisarza, fotografa czy podróżnika. Jedna z grup zrealizowała projekt dotyczący wymarzonego sklepiku szkolnego. Była też prezentacja o bezdomności zwierząt.
Jury w składzie nauczycielek: Marii Kobryń, Wandy Rutko i Anny Wojtek postanowiło wyróżnić następujące grupy projektowe:
– grupę Wandy Rutko w składzie: A. Miebes, S. Januszkiewicz, A. Piotrowski, B. Popow, G. Skulski, P. Hajok z projektem pt. „Czy każdy może zostać pisarzem?”,
– grupę Barbary Zapłaty w składzie: K. Gawron, D. Miechówka, A. Tylka, M. Kalyciok z projektem pt. „Wymarzony sklepik szkolny”,
– grupę Bernadety Oleszowskiej w składzie: J. Kawecka, E. Kałus, M. Piechula, S. Przybyła, K. Szweda z projektem pt. „Czy zwierzę to zabawka?”,
– grupę Anny Wojtek w składzie: D. Bogacz, K. Muszala, E. Gradziński z projektem pt. „Czy uczniowie naszej szkoły potrafią wytrzymać tydzień bez telefonu?”.
Wyróżnione grupy zaprezentują się jeszcze raz, przedstawiając projekty swoim rodzicom przed majowymi spotkaniami z wychowawcami.
fot. SP w Nędzy
oprac. /kp/