Pakiet porad dla konsumentów w związku z koronawirusem

problem
Fot. Pexels.com

UOKiK przygotował porady dotyczące imprezy turystycznych, hoteli, transportu, sprzedaży, usług finansowych, usług i ochrony konsumentów.

Pakiet porad dotyczących problemów dotyczących m.in. usług turystycznych, transportowych czy finansowych, jakie mogą napotkać konsumenci w związku z epidemią koronawirusa, przygotował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Można je znaleźć na uokik.gov.pl/koronawirus.

- reklama -

– Konsumenci czują się zagubieni w czasie, gdy masowo są odwoływane imprezy i wyjazdy, a ceny niektórych produktów w sklepach tradycyjnych czy internetowych szybują w górę. Dlatego postanowiliśmy przygotować odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania o prawa konsumenckie w tej nadzwyczajnej sytuacji. Zachęcamy do zajrzenia na stronę uokik.gov.pl i skorzystania z pakietu informacji specjalnie przygotowanego przez naszych ekspertów. To wiarygodne i rzetelne źródło wiedzy, będziemy je cały czas uzupełniać o nowe kwestie, które będą się pojawiać w zapytaniach od obywateli – wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Na stronie można znaleźć porady dotyczące takich zagadnień jak: imprezy turystyczne (wycieczki) – rezygnacja z wyjazdu, odwołana wycieczka; hotele – rezygnacja z wyjazdu; transport – rezygnacja z podróży, odwołane loty; sprzedaż: wyroby medyczne, artykuły spożywcze i codzienne, formy płatności, monitoring cen; usługi finansowe – dostęp do pieniędzy, udzielanie kredytów, spłata kredytów, inwestycje; usługi – usługi, imprezy indywidualne, imprezy masowe; ochrona konsumentów – działalność rzeczników konsumentów, infolinia konsumencka, Europejskie Centrum Konsumenckie.

W sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać:
– pod numerami Infolinii Konsumenckiej 801 440 220 oraz 22 290 89 16 prowadzonej przez Fundację Konsumentów od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00, opłata wg taryfy operatora,
– w Konsumenckim Centrum E-porad, gdzie eksperci Stowarzyszenia dla Powiatu, Stowarzyszenia Aquila i Stowarzyszenia Euro-Concret udzielają odpowiedzi drogą elektroniczną pod adresem: [email protected],
– w regionalnych ośrodkach konsumenckich prowadzonych przez KIGS i Stowarzyszenie Aquila. Więcej informacji: www.dlakonsumenta.pl.

Kontakt konsumentów z biurem Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Raciborzu jest obecnie ograniczony.

oprac. /kp/

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj