
UOKiK przygotował porady dotyczące imprezy turystycznych, hoteli, transportu, sprzedaży, usług finansowych, usług i ochrony konsumentów.
Pakiet porad dotyczących problemów dotyczących m.in. usług turystycznych, transportowych czy finansowych, jakie mogą napotkać konsumenci w związku z epidemią koronawirusa, przygotował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Można je znaleźć na uokik.gov.pl/koronawirus.
– Konsumenci czują się zagubieni w czasie, gdy masowo są odwoływane imprezy i wyjazdy, a ceny niektórych produktów w sklepach tradycyjnych czy internetowych szybują w górę. Dlatego postanowiliśmy przygotować odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania o prawa konsumenckie w tej nadzwyczajnej sytuacji. Zachęcamy do zajrzenia na stronę uokik.gov.pl i skorzystania z pakietu informacji specjalnie przygotowanego przez naszych ekspertów. To wiarygodne i rzetelne źródło wiedzy, będziemy je cały czas uzupełniać o nowe kwestie, które będą się pojawiać w zapytaniach od obywateli – wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Na stronie można znaleźć porady dotyczące takich zagadnień jak: imprezy turystyczne (wycieczki) – rezygnacja z wyjazdu, odwołana wycieczka; hotele – rezygnacja z wyjazdu; transport – rezygnacja z podróży, odwołane loty; sprzedaż: wyroby medyczne, artykuły spożywcze i codzienne, formy płatności, monitoring cen; usługi finansowe – dostęp do pieniędzy, udzielanie kredytów, spłata kredytów, inwestycje; usługi – usługi, imprezy indywidualne, imprezy masowe; ochrona konsumentów – działalność rzeczników konsumentów, infolinia konsumencka, Europejskie Centrum Konsumenckie.
W sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać:
– pod numerami Infolinii Konsumenckiej 801 440 220 oraz 22 290 89 16 prowadzonej przez Fundację Konsumentów od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00, opłata wg taryfy operatora,
– w Konsumenckim Centrum E-porad, gdzie eksperci Stowarzyszenia dla Powiatu, Stowarzyszenia Aquila i Stowarzyszenia Euro-Concret udzielają odpowiedzi drogą elektroniczną pod adresem: [email protected],
– w regionalnych ośrodkach konsumenckich prowadzonych przez KIGS i Stowarzyszenie Aquila. Więcej informacji: www.dlakonsumenta.pl.
Kontakt konsumentów z biurem Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Raciborzu jest obecnie ograniczony.

oprac. /kp/





![Raciborska biblioteka nagrodziła najlepsze prace oparte na twórczości Juliusza Verne’a [ZDJĘCIA] Raciborska biblioteka nagrodziła najlepsze prace oparte na twórczości Juliusza Verne’a](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/12/konkurs-plastyczny-Podroze-z-Juliuszem-Verneem.jpg)

![Jak naprawdę wygląda życie na statku? Spotkanie z Miłoszem Szymańskim w raciborskiej bibliotece [ZDJĘCIA] Jak naprawdę wygląda życie na statku? Spotkanie z Miłoszem Szymańskim w raciborskiej bibliotece](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/11/milosz-szymanski.jpg)
![Raciborzanie współtworzą plan adaptacji miasta do zmian klimatu [ZDJĘCIA]](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/12/Miejski-Plan-Adaptacji-do-Zmian-Klimatu-dla-Raciborza.jpg)



![Co czyta młodzież po obu stronach granicy? Polsko-czeskie seminarium w raciborskiej bibliotece [ZDJĘCIA]](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/12/czy-mlodziez-w-czechach-czyta.jpg)
![Czy artysta ma prawo przekraczać granice? Debata na Stacji Młodych [ZDJĘCIA]](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/11/debata-mlodych-stacja-mlodych.jpg)




![Tomasz Hynek nowym komendantem KPP w Raciborzu [ZDJĘCIA] Tomasz Hynek nowym komendantem KPP w Raciborzu](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/10/kpp-raciborz-komendant-tomasz-hynek.jpg)






