Firmy planują inwestycje przede wszystkim w analitykę danych poprawiającą efektywność i podejmowanie decyzji, poprawę doświadczeń klienta oraz usprawnienia w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Choć 85% prezesów ocenia, że ich firmy w okresie pandemii przyspieszyły digitalizację, badanie przedstawicieli zarządów i dyrektorów korporacji ujawnia niedoinwestowanie w technologię i luki w ich zaangażowaniu w transformację cyfrową – wynika z raportu Deloitte.
Ponad 80% ankietowanych było przynajmniej w pewnym stopniu przekonanych o swoich możliwościach zrozumienia, weryfikacji i dyskusji o strategii oraz programie technologicznym w swoich organizacjach. Z kolei mniej niż połowa członków zarządów i dyrektorów uważa, że zarządy zapewniają wystarczający nadzór nad kwestiami technologicznymi. – Badanie ujawniło lukę między rosnącym zapotrzebowaniem na większe zrozumienie i zaangażowanie w zagadnienia technologiczne a obecnymi aktywnościami zarządów w tym zakresie – podkreśla Daniel Martyniuk.