Dogoterapia to ćwiczenia i zabawy z psami, wspomagające rehabilitację ruchową i umysłową niepełnosprawnych dzieci i dorosłych. Pomagają ludziom dotkniętym autyzmem, porażeniem mózgowym, niedowładem kończyn i wieloma innymi schorzeniami. Metoda jest bardzo popularna na świecie, mniej w Polsce. Jej historia zaczęła się w latach 60., od amerykańskiego psychiatry dziecięcego Borisa Levisiona. W trakcie terapii zauważył on, że pacjenci łatwo zaprzyjaźniają się z jego psem, ożywiają się, wyraźnie reagują na jego obecność.
W piątek w grupie specjalnej odbyły się zajęcia z dogoterapii.
Do naszej grupy przyjechał wyjątkowy czworonożny gość, o imieniu Tadzik.
Dzieci z wielkim entuzjazmem uczestniczyły w zajęciach, w których mogły głaskać pieska , przytulać się do niego , karmić z łyżki czy wydawać mu polecenia.
Dzięki takim zajęciom dzieci bardziej się otwierają, są ufne, wesołe, odważniejsze. Można także zaobserwować takie cechy zachowań, które wcześniej były niezauważalne, a potrafią być zaskakujące.
Dzieci chętniej wykonują polecenia które w normalnej sytuacji sprawiają im trudności.
opr. K.Świerczek