Coraz częściej można je spotkać w standardowym wyposażeniu nowych samochodów, co nie znaczy, że nie można ich zamontować w starszym modelu. Najlepiej zrobić to w profesjonalnym warsztacie [art. sponsorowany].
Najpopularniejsze jest zakładanie czujników tylnych, bo to właśnie parkowanie tyłem często przysparza najwięcej problemów. – Nie zapominajmy jednak, że czujniki nie zapewnią nam pełnej ochrony. Podczas jazdy nic nie zastąpi umiejętności i zdrowego rozsądku kierowcy – podkreśla Wojciech Gawliczek z Auto Centrum Opolony w Raciborzu.
Na rynku dostępnych jest wiele produktów, zdarzają się też i wątpliwej jakości.
– Stojąc przed wyborem urządzenia niekoniecznie powinniśmy się kierować ceną. Tanie i dobre nie zawsze musi iść w parze z jakością, takie czujniki mogą niedokładnie odczytywać odległość, czyli mimo, że według wskazań przeszkoda będzie jeszcze w bezpiecznej odległości, możemy w nią uderzyć – mówi Wojciech Gawliczek z Auto Centrum Opolony.
Urządzenie można zainstalować właściwie w każdym samochodzie. Należy pamiętać, że zdecydowana większość dostępnych na rynku czujników jest w kolorze czarnym. Jeśli chcemy, aby po założeniu wyglądały estetycznie i nie psuły wyglądu naszego auta, możemy oddać je do polakierowania.
Czujniki parkowania nie wymagają specjalnej konserwacji, wystarczy, że regularnie będziemy zwracali uwagę na ich czystość oraz odwiedzali serwis, jeśli tylko zauważymy nieprawidłowości w ich użytkowaniu. Nie warto próbować samodzielnego montażu, gdyż ryzykujemy utratę gwarancji. – Jeśli zlecamy instalację w serwisie, gwarancja obejmuje zarówno urządzenie,ale również i usługę – zaznacza Wojciech Gawliczek z Auto Centrum Opolony.
/s/
/Cykl MOTOrady powstaje we współpracy z Auto Centrum Opolony w Raciborzu/
Artykuł zaczerpnięto z Gazety Informator nr 13 (117) 11 lipca 2012