Jedna z wrocławskich firm przez kilka ostatnich miesięcy analizowała użyteczność transportu publicznego w Raciborzu. Do Urzędu Miasta trafiły już propozycje zmian w rozkładzie jazdy miejskich autobusów.
Od 14 grudnia 2012 roku do 30 kwietnia 2013 roku Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu prowadziła badania, które dotyczyły analizy punktów przystankowych na terenie Raciborza, potoków pasażerskich we wszystkich kursach komunikacji miejskiej, ich napełnienia i satysfakcji podróżnych z usług transportowych Przedsiębiorstwa Komunalnego w Raciborzu. Na podstawie badań i wniosków z nich wyciągniętych powinien powstał projekt nowego rozkładu jazdy autobusów.
Za wykonanie analizy oraz projektu raciborski Magistrat zapłacił 30 tys. zł.
/p/
Kurna sorry, 5 miesięcy badań. Zaproponowane zmiany to usunięcie i dodanie kilku przystanków i drobne zmiany tras (które są logiczne!!!!!!!!!! bo to przecież paranoja którą już zgłaszałem kilka razy- to, że autobusy jadące z Londzina w stronę Gamowskiej/Kozielskiej muszą robić pętlę przez rondo przy Matce Polce) i związane z tym zmiany czasów związane ze zmianą trasy. A oprócz tego żadnych zmian- autobusy będą dalej jeździły stadami- raz na godzinę wszystkie na raz (co można zobaczyć np. na dworcu batorego albo na Opawskiej a potem przez godzinę nic! I 30 tysięcy za coś takiego? No to z całym szacunkiem, specjaliści z UM zrobili by to lepiej i taniej!
Nie rozumiem chęci zlikwidowania przystanku na Wojska Polskiego i Londzina lini nr 2. Przecież młodziez dojeżdżająca do liceum, ekomika i gimnazjum codziennie wychodzi z tego autobusu stadami.
Coż to ci jajogłowi wymyślili? Nie ma zmiany tras; autobusy nadal mają jeździć jak wilcze stada ubotów; 3 i 9 nadal będa krążyć jak krążyły, ale to pikuś… dla naszego dobra wywalają jeszcze autobusy do szpitala! Nie dość, że jest mało autobusów dojeżdżających na Gamowską w godzinach pracy laboratorium i przychodni specjalistycznych (czyli od 6:00 – obowiązkowa kolejeczka przed otwarciem laboratorium – do 15.00), to jeszcze i te”eksperci” chcą zlikwidować. WSTYD!!! Większość ludzi leczących się w tych przychodniach to osoby przewlekle chore o niskich dochodach. Każdy autobus dojeżdżający na Gamowską przywozi tam od kilku do kilkunastu pacjentów jednorazowo. Warto o tym pamiętać.
Zamiast wywalać kasę na pseudo anlizy należałoby pomyśleć nad wprowadzeniem trzech linii jeżdzących po pętlach w ruchu wahadłowym z trzema punktami przesiadkowymi – przy zastosowaniu tego typu rozwiązania konieczne sa biliety czsowe i punktualność autobusów w węzłach przesiadkowych. Z takiego rozwiązania korzysta wiele miast, to i w racku można spróbować.
Mieszkam w Sudole, część autobusów linii nr 2 jeździ na OPEC co daje dodatkowe 10 minut jazdy w porównaniu z kursem który na placu Zakopiańskim w Studziennej jedzie prosto. O tym ANI SŁOWA! Pomimo, że od kiedy jeżdżę autobusem czyli 3 lata gimnazjum, 4 lata technikum i teraz 2 lata pracy zawodowej w Raciborzu- łącznie 9 lat NIKT! NIKT na przystanku OPEC nie wsiadał ani nie wysiadał a autobusy dalej tam jeżdżą.
Druga rzecz- kursy w weekendy- wiadomo, większosć znajomych ze szkoły, pracy jest z Raciborza więc jakieś spotkania, imprezy zawsze organizujemy w centrum. W weekendy ostatni autobus do Raciborza mam o 16.01 zaś ostatni autobus z Raciborza do Sudoła z dworca odjeżdża o 15.38. Potem na dostanie się do Raciborza czy do domu pozostaje spacer. Co więcej, kiedy w mieście odbywają się jakieś imprezy typu majówka czy memoriał nie ma dodatkowcych autobusów- oczywiście z dzielnicy prezydenckiej- z ocic jeżdżą przy takich okazjach dodatkowe autobusy- ze Sudoła nie.
Jest proste, acz genialne rozwiązanie. Jak nam uwalili drogę do Pszczyny (nawiasem mówiąc, po diabli komu potrzebną), wybudujmy w Racku METRO.
Władze miasta kpią z nas w żywe oczy!!!! Panie Prezydencie Lenk !! – najwyższy czas zacząć słuchać głosu ludu jeżdżącego autobusami !!!!…..to my jesteśmy płatnikami za przejazd i my oczekujemy właściwego kursowania autobusów w naszym regionie!! Jak można lekką ręką wyrzucić 30 tysięcy zł, za taki plan- bzdurny pomysł obcych ludzi!! My którzyjesteśmy zdani na komunikację miejską- PŁACVIMY ZA TO <ŻE PAN PREZYDENT I INNI URZĘDNICY WOŻĄ SIĘ SŁUŻBOWYMI SAMOCHODAMI !! Jesteśmy OBURZENI takim traktowaniem nas obywateli tego miasta !!!!! ...a może lepiej Pana Kowalewskiego posłać na bruk - wtedy będziemy przynajmniej wiedzieli,czemu komunikacja jest taka,jaką nam tu chcecie zaserwować !!!!!!
Ło qrffa— niech zatrudnią firmę za 30 patoli, która po pół roku badań opracuje instrukcję, jak myć szyby w urzędzie. To ważna kwestia, bo można z prawa na lewo, z lewa na prawo, na okrętkę, itp. To bardzo ważne, szyby muszą być czyste.
Zgadzam się co do autobusu numer 2! W weekendy rozkład jest fatalny, ponieważ,najpóźniejszy autobus jedzie o 6, kpina.. a co do przystanku OPEC, od 7 lat nikt tam nigdy nie wsiadł, jednakże, na wzesniejszym przystanku STUDZIENNA PGR, wchodzi naprawdę sporo ludzi, a autobus jeździ tam niestety tylko 3 razy dziennie..
nie tak dawno organizowany byl protest mieszkancow raciborza, zeby im zrobic linię nocną, bo nie mają jak dojeżdżać do centrum na imprezy. Nie dość, że linia nie powstala, to jeszcze likwidują kolejne. A potem się zastanawiają dlaczego młodzież wyjeżdża z miasta.
Młodzież wyjeżdża bo mamy buraka, nie prezydenta. I to jeszcze z PO. WSTYD!!!
Weźmy przykład z Rybnika. Tam może tabor nie jest idealny bo sporo starych jelczy jeszcze jeździ ale za to kursów autobusowych jest dużo. Na przystankach są tablice elektroniczne które informują za ile pojedzie następny autobus. Autobusy nie jeżdżą takie puste jak u nas. Ludziom opłaca jeździć się autobusami nawet na krótkie odległości bo bilet na 2 trzy przystanki kosztuje 1,40 zł.
A skąd chciałbyś mieć tego prezydenta? Z PiSu?
:):):)