Projektanci Drogi Racibórz – Pszczyna poinformowali, że ulica Kozielska w Rudniku zostanie zamknięta.
Trwają konsultacje projektu drogi Racibórz-Pszczyna. Projektanci rozmawiają z mieszkańcami i władzami gmin, przez które będzie przebiegała. – Droga od Rudnika będzie miała jeden pas ruchu. Dopiero na ulicy Rudzkiej w Raciborzu pojawi się drugi pas. Na całej trasie obwodnicy będzie ograniczenie prędkości do 100 km/h w terenie niezabudowanym oraz do 90 km/h w terenie zabudowanym – tłumaczy Maciej Kotyś. Biuro projektowe Egis Poland podczas spotkania z radnymi gminy Rudnik, czyli gminy w której obwodnica będzie miała swój początek, przedstawili wszystkie warianty. Okazuje się jednak, że dwa z nich nie wpisują się w plany zagospodarowania w gminach, a ich realizacja wymagałaby licznych wyburzeń. Projektanci od razu je wykluczają.
Dwa pozostałe warianty wpisują się w plany zagospodarowania i budzą powszechną akceptację. Sprzeciw wywołuje jednak pomysł, w jaki droga Racibórz-Pszczyna ma łączyć się z DK 45. – W jednym z wariantów zaprojektowane zostało rondo. Okazuje się jednak, że na drogach krajowych istnieją bardzo rygorystyczne przepisy, jeśli chodzi o skrzyżowania. Nie można ich mnożyć, a minimalny odstęp pomiędzy skrzyżowaniami musi wynosić kilometr – dodaje Maciej Kotyś. Jakiekolwiek połączenie obwodnicy z DK nie jest zatem możliwe, gdyż w pobliżu łączenia znajduje się skrzyżowanie DK 45 z ulicą Kozielską w Rudniku. Postanowiono ją zaślepić. Starosta raciborski wydał już zgodę. Radni gminy nie zgadzają się jednak z tą decyzją, gdyż uważają, że jest to jedyny bezpieczny wyjazd z gminy. Uspokaja ich wójt. – To nie potrwa długo. Po pewnym czasie, zgodnie z planem obwodnica stanie się drogą krajową, a obecna DK 45 stanie się drogą powiatową. Wówczas będziemy mogli otworzyć ulicę Kozielską – tłumaczył wójt Alojzy Pieruszka. Potwierdza to Remigiusz Rolnik z biura projektowego Egis Poland. Dodaje także, że wszystko będzie jasne po zakończeniu konsultacji. Wtedy opracowywany będzie projekt budowlany drogi.
/Paulina Krupińska/
Artykuł zaczerpnięto z GazetaInformator.pl nr 161 / maj 2014
Króry wariant będzie realizowany w Rudniku?