W dniach 26 kwietnia – 6 maja uczniowie klas piątych i szóstych Szkoły Podstawowej nr 4 w Raciborzu udali się na wycieczkę do Londynu połączoną z warsztatami językowymi.
Była to najdalsza podróż w historii szkoły, ale nikt nie żałował godzin spędzonych w autobusie ponieważ pobyt w stolicy Wielkiej Brytanii był pełen atrakcji i interesujących spotkań z przedstawicielami innych kultur. Każdy dzień w Londynie był spędzony aktywnie – uczniowie zwiedzali centrum miasta, a popołudniem szlifowali swój angielski i integrowali się. W czasie wyjazdu uczestnicy zobaczyli z bliska znane dotąd tylko z telewizji i internetu zabytki: budynek parlamentu z wieżą zegarową Big Ben, Królewskie Obserwatorium Astronomiczne w Greenwich, Tower of London, Tower Bridge, the Globe, Buckingham Palace i wiele innych.
By lepiej poznać Wielką Brytanię i jej kulturę uczniowie zwiedzali też światowej sławy muzea: morskie, historii naturalnej, the British Museum, techniki i wojny, a w nich mogli między innymi spróbować nawigować statek, sprawdzić jak działa ludzkie ciało, a także poznać nowoczesne technologie wykorzystywane w grach komputerowych. Wizyta w galerii na Trafalgar Square dała szansę na zobaczenie na własne oczy dzieł najsłynniejszych malarzy w historii świata. Dla wszystkich bardzo ekscytująca była przejażdżka słynnym London Eye i podziwianie z wysokości 135 metrów panoramy miasta. Oglądając pałac królowej brytyjskiej, uczniowie zobaczyli też zmianę warty przy koszarach.
Aby odpocząć od zgiełku dużego miasta jeden dzień został przeznaczony na wyjazd nad morze do malowniczego miasta Brighton, gdzie przywitała wszystkich piękna słoneczna pogoda. Po szaleństwach na plaży nadszedł czas na odwiedzenie nadmorskiego oceanarium, a później spacer po pięknych uliczkach miasta. Dla fanów Harry’ego Pottera nie mogło zabraknąć wizyty na peronie 9 i 3/4, pamiątkowych zdjęć i zakupów związanych ze słynnym bohaterem książek i filmów.
W trakcie pobytu w Londynie uczniowie wykonywali szereg zadań służących podnoszeniu ich kompetencji językowych – prezentowali pozostałym uczestnikom zabytki i ich historię, przeprowadzali wywiady z mieszkańcami miasta, rozwiązywali zadania w muzeach i galeriach oraz opisywali po angielsku swoją wizytę w mieście.
Po jedenastu dniach spędzonych w tętniącym życiem wielkim mieście, podróży tunelem pod kanałem La Manche, stęsknieni, ale wzbogaceni o wiele ciekawych doświadczeń uczniowie „czwórki” wrócili do swoich domów.
Autor: SP4
Rynek pracy, edukacja, depopulacja