Brak narzędzi i możliwości rozwoju w ramach organizacji będzie skutkował utratą motywacji, a w konsekwencji większą otwartością do zmiany pracy.
Pracowników z 13 europejskich krajów zapytano o to, czego i jak chcą się uczyć. Tylko 16% z nich chce zdobywać nowe kompetencje, wybierając tradycyjne formy szkolenia. Obecnie wśród polskich i europejskich pracowników przeważa nauka online – jest ona najbardziej pożądaną formą dla 37% polskich pracowników.
Badanie pokazuje, że pracownicy stawiają dziś na rozwój osobisty. Jest to bardzo ważne dla 71% Europejczyków. Jeśli chodzi o samych Polaków, jest to 64%. Co drugi pracownik uważa, że to pracodawca powinien zapewnić im dostęp do szkoleń.
Czego chcą się uczyć Polacy? Przede wszystkim języków. Angielski, a także niemiecki i hiszpański, zajęły najwyższe miejsce na podium – wskazało na nie 31% pytanych. Powodem jest międzynarodowe środowisko pracy. Za kompetencjami językowymi znalazły się umiejętności cyfrowe, szkolenia z zarządzania czasem, kursy Excel i pakiet Office czy praca w zespole i zarządzanie, szkolenie liderów i rozwój osobisty.