MŚP ostrożne w ekspansji zagranicznej. Potrzeba więcej wsparcia

Fot. freepik.com

Problemem jest brak wiedzy i pieniędzy do uruchomienia działalności eksportowej.

Wartość polskiego eksportu od wstąpienia do Unii Europejskiej wzrosła pięciokrotnie, a w minionym roku wyniosła 351 mld euro. Udział Polski w światowym eksporcie towarów zwiększył się z 0,8% w 2004 r. do 1,6% w 2023 r., a kraj wyraźnie wzmocnił swoją pozycję w światowym eksporcie towarów na tle pozostałych państwo Europy Środkowo-Wschodniej. Z kolei stosunek eksportu polskich wyrobów i usług do PKB między 2012 r. a 2021 r. zwiększył się z 44,3% do 60,7%. Z zagranicą współpracuje jednak wciąż niewiele mikro-, małych i średnich firm. v

- reklama -

przycisk-plusy

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj