Rewitalizacja linii nr 151 na odcinku Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice ma zapewnić bezpieczny i szybszy przewóz towarów oraz sprawić, że pociągi osobowe na tych liniach rozpędzą się ponad 120 km/h
PKP PLK podpisały umowę z firmą Skanska na wykonanie rewitalizacji linii kolejowej nr 151 na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice w ramach projektu inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Chałupki (granica Państwa)”. Na początku maja firma podpisała też kontrakt na zaprojektowanie i wykonanie robót remontowych linii kolejowej nr 96, zwanej „kryniczanką” – na odcinku Grybów – Kamionka Wielka, w którego skład wchodzi, znana ze stromych podjazdów i zjazdów, pętla grybowska. Łączna wartość netto obu kontraktów, które zostaną zrealizowane w formule „design&build”, to niemal 120 mln zł (netto).
Rewitalizacja linii nr 151 na odcinku Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice ma zapewnić bezpieczny i szybszy przewóz towarów. Inwestycja obejmie przebudowę nawierzchni kolejowej w torze nr 1 i 2 na szlaku Krzyżanowice – Racibórz oraz w torze nr 1 na odcinku Nędza – Bierawa. Wzmocnione zostanie podtorze, przebudowane zostaną urządzenia srk i nawierzchnia przejazdów. Efektem tych prac będzie uzyskanie prędkości nie mniejszej niż 120 km/h dla pociągów pasażerskich i co najmniej 100 km/h dla pociągów towarowych, a także usunięcie wszystkich ograniczeń prędkości. Po odnowionych trasach sprawniej pojedzie większa liczba pociągów, co wpłynie pozytywnie na konkurencyjność transportu kolejowego. Prace, o wartości 69,8 mln zł netto, potrwają do grudnia 2018 r.
/ps/