Mieszkanka Głubczyc otrzymała sms-a z informacją o zaległości za usługę telefoniczną. W wiadomości znajdował się również link do strony internetowej banku. Po kliknięciu na niego kobieta została przekierowana na fałszywą stronę banku, przez co straciła z konta 3000 złotych.
W każdym przypadku, gdy chodzi o pieniądze, pamiętajmy o zasadzie ograniczonego zaufania. Nie wchodźmy na dołączone do wiadomości linki i nie logujmy się przez nie na swoje konto bankowe.
11 marca do Komendy Powiatowej Policji w Głubczycach zgłosiła się kobieta, która poinformowała policjantów, że została oszukana. Jak ustalili funkcjonariusze zgłaszająca otrzymała sms-a z informacją, że ma uregulować zadłużenie za usługę telefoniczną. W przeciwnym razie jej telefon zostanie zablokowany. W wiadomości tej znajdował się również link do strony internetowej banku, który miał ułatwić jej spłatę zadłużenia. Kobieta weszła na niego i od razu została przekierowana na stronę umożliwiającą zalogowanie się do konta bankowego.
Gdy zgłaszająca otrzymała ze swojego banku wiadomość, że z jej konta został zrobiony przelew na 3000 złotych, zorientowała się, że została oszukana.
Policja apeluje, aby nie odpowiadać na sms-y oraz wiadomości e-mail nieznanego pochodzenia. Tym bardziej skłaniające nas do płatności za usługi bądź różnego rodzaju zaległości. Pamiętajmy, że informacje na temat zadłużenia lub różnego rodzaju płatności zawsze możemy sprawdzić w biurze obsługi klienta firmy.
publ.: EmZet
#KPP Głubczyce