Dawid Wacławczyk o turystyce weekendowej. „To jest właśnie czas na naszą promocję”

Kraina Górnej Odry
Panorama widoczna z punktu widokowego w Pogrzebieniu, ruiny zamku w Tworkowie, Meandry Odry w Chałupkach, Arboretum Bramy Morawskiej. Fot. PLUSYdlaBIZNESU

– Każdy z nas zdaje sobie pewnie sprawę z tego, że o ile w ostatnim czasie dał się przekonać rządowi do rezygnacji z wczasów za granicą, a do wielu krajów dalej nie może dolecieć, o tyle nieco lepiej poznał okolicę, swój powiat, swoje województwo czy generalnie swój region – zauważa radny Dawid Wacławczyk. 

Dawid Wacławczyk, radny, właściciel biura podróży i pilot wycieczek, pełnił rolę przewodnika podczas wizyty ekspertów branży turystycznej w Krainie Górnej Odry, podczas której odwiedzono najciekawsze miejsce powiatu raciborskiego. D. Wacławczyk, który kilka dni temu odebrał dyplom branżowy od Śląskiej Izby Turystyki za zasługi w dziedzinie turystyki i zaangażowanie w tworzeniu produktu turystycznego oraz podnoszenie jakości usług turystycznych, komentuje dla nas obecne trendy w turystyce i wskazuje kierunek działań w kontekście promocji Ziemi Raciborskiej.

- reklama -

Zobacz również: Przedstawiciele branży turystycznej poznali atrakcje gminy Krzyżanowice

Dawid Wacławczyk o roli turystyki weekendowej

W turystyce, tak jak i na giełdzie, w czasie kryzysu zdarzają się też okazje. O ile turystyka wyjazdowa typu wczasy czy wyprawy została w ostatnim czasie mocno poturbowana, o tyle trzeba zdać sobie sprawę z tego, że teraz jest właśnie czas na turystykę regionalną, krajową, rodzinną i weekendową. Każdy z nas zdaje sobie pewnie sprawę z tego, że o ile w ostatnim czasie dał się przekonać rządowi do rezygnacji z wczasów za granicą, a do wielu krajów dalej nie może dolecieć, o tyle nieco lepiej poznał okolicę, swój powiat, swoje województwo czy generalnie swój region. Pieniędzy nie zostawiliśmy przewoźnikom lotniczym i autokarowym oraz pilotom i przewodnikom, ale zostawiliśmy je w agroturystykach, wypożyczalniach rowerów i kajaków, miejscowych restauracjach, albo też kupując bilety do różnych atrakcji typu ogrody botaniczne, zamki, pałace, miejsca zabaw i rozrywki rodzinnej. Pamiętam, że wiosną w sklepach brakowało… rowerów i namiotów, a ceny używanych kamperów poszły w górę! O ile dobre hotele lekko obniżały ceny licząc na skuszenie gości okazją, o tyle domki, apartamenty i miejsca pod namioty nie tylko nie potaniały, ale nawet drożały. W cenie zaczął być spokój, natura i otoczenie przyjazne rodzinie.

Zarówno przedsiębiorcy, jak i przytomne samorządy – starają się wykorzystać ten trend. Ci, którzy są dobrze przygotowani albo mają szybki refleks – kierują swoją ofertę na rynek, który wykazuje coraz większe zainteresowanie miejscami z tzw. „wyboru B i C”. I wygrywają, a przynajmniej dobrze na tym wychodzą. Ziemia Raciborska jest właśnie takim miejscem. Posiadając silną konkurencję w pięknych, ale zatłoczonych Beskidach, jest w stanie przekonywać do siebie malowniczymi trasami pieszymi i rowerowymi, szlakiem jakubowym, pięknymi Odrą i Rudą, kolejką wąskotorową, licznymi ruinami zameczków i pałaców, rezerwatami przyrody, historycznymi perełkami architektury zarówno miejskiej jak i wiejskiej, dającymi oddech lasami oraz pięknymi widokami, które możemy podziwiać z coraz większej ilości wież i platform, które powstają w Euroregionie Silesia w ramach projektu „Silesianka”. To jest właśnie czas na naszą promocję i łapania wiatru w żagiel o nazwie „Kraina Górnej Odry”, którego Ziemia Raciborska jest sercem. Do tego dochodzi silny trend na „city break”, który w ostatnim czasie oznacza krótkie wypady do miast. Tyle, że ostatnio zamiast do Krakowa, Gdańska czy Wrocławia, ludzie chętniej urywają się do Bielska, Sandomierza lub Kłodzka. W naszym interesie jest to, by na tej liście znalazł się też Racibórz i jego szeroka okolica. Warto byłoby, aby w cieniu problemów ze szpitalem, nie zapominać o złapaniu okazji i wykorzystania czasu na szkolenie i rozwój. Teraz jest czas na zapraszanie do siebie dziennikarzy szukających tematów „niecovidowych” oraz przedstawicieli mającej więcej czasu branży turystycznej, na tworzenie dobrych materiałów promocyjnych, scenariuszy wycieczek, po prostu przygotowanie produktu turystycznego.

/oprac. c/

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj