Dwa lata pandemii wystarczyły, aby przedsiębiorczość w Polsce znalazła się w zupełnie nowym miejscu.
Co czwarta firma z sektora MŚP zaczęła sprzedawać w internecie w 2020 lub 2021 r., a ponad dwie trzecie mikro, małych i średnich firm sprzedaż online rozpoczęła dopiero w ostatnich czterech latach.
67% firm z sektora MŚP sprzedaje swoje produkty w kanałach tradycyjnych, a 33% wdrożyło kanały zdalnej sprzedaży. 22% z nich prowadzi własny sklep internetowy, a 20% korzysta z platform. W internetowej sprzedaży dominują młodzi ludzie – 62% przedsiębiorców z pokolenia Z sprzedaje swoje produkty online.
Najczęściej na tradycyjnej sprzedaży koncentrują się takie branże jak budownictwo, transport i logistyka oraz usługi. Z nowoczesnych kanałów częściej korzysta branża produkcyjna – 47%, a zdecydowany prym wiedzie handel – 62%.